معاون پژوهشی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای :

بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای مستقیماً مشغول کار می‌شوند

تهران (پانا) - معاون پژوهشی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای گفته است که بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای مستقیماً مشغول کار می‌شوند.

کد مطلب: ۸۷۹۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی وحرفه ای مستقیماً مشغول کار می‌شوند

معاون پژوهشی دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، رضا زنگنه مطلق در نشست هفته پژوهش دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: رسالت دانشگاه فنی حرفه‌ای با تمام دانشگاه‌های کشور متفاوت است و ما به‌دنبال نیروی بامهارت و کارآفرین هستیم. به ‌همین‌ دلیل فارغ‌التحصیلان ما سریعاً جذب بازار کار می‌شوند و بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مستقیماً مشغول کار می‌شوند اما در دانشگاه‌های دیگر نیاز به دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی کشور است و ۱۵۰ هزار نفر در این دانشگاه در ۱۷۳ مرکز درحال تحصیل هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش در این دانشگاه پرداخت و گفت: روز بیست‌وچهارم آذرماه که اولین روز از هفته پژوهش است در همه مراکز فنی و حرفه‌ای مراسمی برای گرامیداشت پژوهش با شعار پژوهش‌های کاربردی برای تولید ملی برگزار شد. در روز بیست‌وششم آذرماه نفرات برگزیده هر واحد استانی معرفی و از آنها تقدیر شد. همچنین دهم دی‌ماه مراسمی به‌صورت کشوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود تا در آن روز از پژوهشگران برگزیده دانشگاه در سطح کشور تقدیر شود. از سوم تا هفتم دی‌ماه نیز نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی در تهران برپا می‌شود.

وی افزود: در مرحله کشوری پنج پژوهشگر برتر وجود دارد که طی مراسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. در این دانشگاه نزدیک به ۴۲۷ طرح پژوهشی وجود داشته است که از این میان، پژوهشگران برتر انتخاب شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بااشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز با حضور رئیس دانشگاه، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه و سازمان پدافند غیرعامل منعقد شد و از سال گذشته تاکنون ۱۵ تفاهم‌نامه به امضا رسیده است که براساس این تفاهم‌نامه، نیروهای مهارتی و کارآمد توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سازمان پدافند غیرعامل تربیت می‌شود.

زنگنه مطلق تصریح کرد: در کنار برنامه‌های هفته پژوهش، جشنواره کسب‌وکارهای دانش‌بنیان نیز در واحد پاکدشت با محوریت تربیت‌بدنی برگزار می‌شود و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در جشنواره و نمایشگاه کسب‌وکار حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: رسالت این دانشگاه پذیرش دانش‌آموزان مهارت‌محور است و امسال جاماندگان کنکور از سال‌های قبل نیز در این دانشگاه پذیرش شده‌اند ولی واقعیت این است که فرهنگ‌سازی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید صورت بگیرد تا بتوانیم اهمیت این آموزش‌ها را برای خانواده‌ها تبیین کنیم چرا که بخش عمده‌ای از جامعه به‌دنبال رشته‌های پزشکی و مهندسی هستند درصورتی‌که دانشگاه فنی و حرفه‌ای افرادی با پنجه‌های کارآمد را به جامعه تحویل می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد: حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در بهترین دانشگاه‌های کشور برای مقاطع بالاتر پذیرفته شده‌اند و تأکید دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر پژوهش‌های کاربردی و مهارتی است. سقف حمایت‌های پژوهشی هر سال تغییر می‌کند اما این حمایت‌ها به‌صورت مادی و معنوی از پژوهشگران وجود دارد.

وی گفت: وقتی به‌دنبال تغییر نگرش در جامعه هستیم، تنها آموزش و پرورش و دانشگاه تأثیرگذار نیستند و باید خانواده‌ها الگوی شرایط را به‌گونه‌ای ایجاد کنند که خروجی آن جوانان بامهارت شود. باید سعی کنیم تا این بُعد از آموزش وارد نظام آموزشی و الگوی رفتاری جوانان شود.

زنگنه مطلق اظهار کرد: تا زمانی که افراد فارغ‌التحصیل کارآمد نداشته باشیم، با هدف‌مان فاصله داریم و به‌همین‌دلیل در ادارات دوره‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود تا مهارت‌محوری بیشتر از قبل وجود داشته باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: ۱۶۰ رشته و مهارت را در این دانشگاه آموزش می‌دهیم و دبیرخانه شورای عالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این دانشگاه برگزار می‌شود که به‌دنبال بازنگری تمام دروس و رشته‌هایی است که در حوزه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در سازمان بنادر و دریانوردی نیز تفاهم‌نامه مشترکی به‌امضا رسیده تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار شوند.

زنگنه مطلق در پایان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۹ طرح و اختراع در این دانشگاه به‌ثبت رسیده که از این تعداد ۱۳ طرح مربوط به استان گیلان بوده است و تمامی زیرساخت‌ها برای حمایت از پژوهشگران و مبتکران در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار