به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در قم تجلیل شدند

قم (پانا)- پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی، در نشست علمی آسیب‌شناسی پژوهش در حوزه کتابخانه‌های عمومی با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۸۷۹۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در قم تجلیل شدند

به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، سخنرانی آسیب‌شناسی پژوهش در حوزه کتابخانه‌های عمومی با حضور محمد حسن زاده، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران و عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری و مشارکت انجمن علمی و اطلاع رسانی قم، اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و مجموعه بزرگ دنیای کتاب در تالار غدیر اداره کل کتابخانه ها برگزار شد.

در آغاز این مراسم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند، بیان کرد: هنگامی که بخش‌های مختلف جامعه از کاستی‌ها و کمبودها رنج می‌برند، کتابخانه‌های عمومی می توانند با فعالیت های نوین و جذاب برای خانواده ها و جامعه راهگشا و اثربخش باشند.

همچنین، مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری استان قم از برگزاری انتخابات این انجمن در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: دانشجویان می‌توانند با ثبت‌ نام و شرکت در انتخابات انجمن کتابداری به صورت منسجم در کنار یکدیگر به سمت تقویت ظرفیت‌های انجمن حرکت کنند.

در ادامه این نشست، محمد حسن‌زاده، رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران و عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: در کشور، سه استان، خواستار ایجاد شاخه استانی انجمن هستند و در نشست هیأت مدیره در دی‌ ماه درخواست آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی گفت: کارگروه اطلاعات سلامت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است تا ما بتوانیم از کتابخانه‌های عمومی برای تقویت سلامت جامعه استفاده کنیم.

همچنین، مرتضی محمدی استانی مسئول کمیته پژوهش انجمن کتابداری استان قم به ارائه گزارشی از شیوه انتخاب پژوهشگران برتر در این نشست پرداخت و گفت: پژوهش‌های امسال نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته است.

گفتنی است، در این نشست آیت‌الله فقیهی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم؛ امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی، مدیر موزه و کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین هادی قبادی، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه قم حضور داشتند.

یاد آور می شود در پایان این مراسم از عیسی زارعی، مدیر پژوهش دانشگاه صدا و سیمای مرکز قم؛ فاطمه مسعودی، کتابدار کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای در بخش کارشناسی ارشد؛ نیره خدادادشهری، کتابدار کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دانشجوی دکتری رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی؛ ایمان نریمانی در بخش دانشجوی کارشناسی ارشد؛ نرجس جعفرعلی در بخش دانشجوی کارشناسی عنوان شایسته‌تقدیر و فاطمه مهابادی در بخش دانشجوی کارشناسی رتبه برتر را به خود اختصاص داده و در این نشست مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار