مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

دانش‌آموزان بوشهری مروج فرهنگ صحیح مصرف برق می‌شوند

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان بوشهری مروج فرهنگ صحیح مصرف برق می‌شوند.

کد مطلب: ۸۷۹۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بوشهری مروج فرهنگ صحیح مصرف برق می‌شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در نشست انعقاد تفاهم نامه با مدیریت برق استان در دفتر مدیریت آموزش و پرورش استان اظهار داشت: فرهنگ مصرف صحیح همواره باید رعایت شود و باید مورد تاکید باشد و این امر منحصر به زمان خاصی نیست.

کرمی با بیان اینکه فرهنگ صرفه جویی چه در زمینه آب، برق و دیگر زمینه ها با پیش زمینه و هدف اقتصادی و اجتماعی است ادامه داد: با توجه به مشکلات دولت در زمینه های متفاوت، شرکت برق نیز تحت تاثیر قرار گرفت و نیاز شد وارد فاز صرفه جویی شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان دارای ۲۳۰هزار دانش آموز و ۱۴هزار همکار فرهنگی است که چیزی حدود یک چهارم جمعیت استان را به صورت مستقیم در بر می‌گیرد و غیر مستقیم نیز همه جمعیت استان با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

کرمی با بیان اینکه اگر روی جامعه دانش آموزی به عنوان جامعه هدف برنامه ریزی شود خروجی خیلی خوبی خواهد داشت یادآور شد: با توجه به اینکه دانش آموزان در رعایت نکات ایمنی اثر پذیری بیشتری دارند و روی دیگر اعضای خانواده خود نیز اثرگذارند اگر بحث فرهنگ سازی باشد تاثیرات آموزش و پرورش بیش از پیش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در فعالیت‌های پژوهشی و فنی دانش آموزی نظیر جشنواره خوارزمی نیز دانش آموزان می توانند ایده های خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ها در همه زمینه ها نیازمند برنامه ریزی و هزینه است افزود: اگر دانش آموزان به عنوان جامعه هدف تعیین شدند باید به آنچه به آن ها قول داده می شود عمل کرد و باید نسبت به موضوع تشویق شوند.

کرمی ابراز داشت: همکاران فرهنگی آموزش و پرورش نیز می توانند مبلغان خوبی برای اشاعه فرهنگ مصرف بهینه باشند و این فرهنگ را بین دیگر همکاران ترویج دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در زمینه همکاری با عوامل برق استان کمال همکاری را خواهد داشت اظهار داشت: البته این همکاری مستلزم هماهنگی لازم بین این دو مجموعه است و باید در این راستا ارزیابی لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید تاثیرپذیری طرح درنظر گرفته شده بررسی شود خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به کار پژوهشی در این زمینه نیز آموزش و پرورش می تواند همکاری کند و تیم پژوهشگاه معلمان در استان این آمادگی را دارد تا چند مدرسه را به صورت پایلوت به عنوان اجرای طرح انتخاب کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیز در این دیدار اظهار داشت: ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب و برق یک ضرورت است و باید فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در استان نسبت به سه دستگاه حساسیت خاصی دارد بیان داشت: موضوع آب، برق و محیط زیست از دستگاه هایی است که با نگاه ویژه ای برای ما همراه است و همکاری لازم را با نهادها داشته ایم.

درتاج با بیان اینکه در جشنواره نوجوان خوارزمی دو محور اجرا می شود اضافه کرد: در محور پژوهش تمرکز دانش آموزان روی بحث آب، برق و محیط زیست است که بحث برق با توجه بیشتری همراه خواهد بود.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای اهداف آموزشی- فرهنگی مشترک آموزش و پرورش با مدیریت برق استان، با محوریت برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی به منظور رشد توامان خلاقیت های علمی، فناوری و هنری دانش آموزان و ترویج فرهنگ صرفه جویی در انرژی تنظیم شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: مدت اجرای این تفاهم‌نامه از ۲۴آذر ۹۷به مدت یکسال است و در صورت توافق طرفین تمدید خواهد شد.

وی گفت: تقویت تعاملات سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی، ایجاد زمینه بهره‌وری از منافع مشترک، فراهم کردن بستر مناسب برای تقویت شایستگی های پایه و حرفه ای دانش آموزان با رویکرد فرهنگی، جهت دهی فرهنگی به کنش های دانش آموزی با هدف مسئولیت پذیری اجتماعی، ایجاد فرصت درک عملی آموزه های درون مدرسه ای، زمینه سازی بروز خلاقیت و رقابت سالم در دست یابی به اعتماد به نفس در فراگیران، نهادینه کردن فرهنگ شناخت منابع و احساس وظیفه در مراقبت و صرفه جویی از اهداف این تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار