کم اطلاعی دانش آموزان خطرزا است

در نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با دانش آموزان تاکید شد: دانش آموزان بایدبا ابعاد اجتماعی توسعه استان شوند

یزد (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و رئیس کارگروه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان طی گفت‌وگو با دانش‌آموزان بازدیدکننده از اداره کل پدافند غیرعامل گفت: کم‌اطلاعی دانش‌آموزان خطرزا است ازاین رو، لازم است دانش‌آموزان از دوران مدرسه در مورد جایگاه جامعه در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطلع باشند.

کد مطلب: ۸۷۹۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
کم اطلاعی دانش آموزان خطرزا است

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: دانش آموزان دبیرستانی باید میزان مطالعه خود را افزایش دهند؛ زیرا نیاز جامعۀ ما داشتن فرزندانی با مطالعه، با آگاهی، کتاب‌خوان و با اطلاعات است.
رئیس کارگروه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: لازم است دانش‌آموزان یزدی برای بررسی وضعیت استان خود در خصوص مسائل اجتماعی دغدغه‌مند شوند و برای مثال بدانند که استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است و بدانند که آسیب‌هایی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد و فحشا، متکدیان و کودکان کار و... متوجه استان است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یادآور شد: دانش‌آموزان باید به‌ اندازه‌ای با ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور آشنا باشند که در هنگام انتخاب رشته و آیندۀ حرفه‌ای خود با شناخت بهتری به دغدغه‌ها و استعدادهای خود پاسخ دهند.
خامسی یادآور شد: دانش‌آموزان باید همزمان با مباحث آموزشی در مدارس، در مورد علایق، استعدادها و توانایی‌ها خود به شناخت برسند و قابلیت‌های خود را در راستای توسعۀ استان و کشور به کار گیرند.
وی همچنین به آغاز به کار نرم‌افزار جامع آموزش سواد رسانه‌ای در یزد اشاره کرد و در این باره گفت: نرم افزار مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده‌ها در فضای مجازی است که در راستای افزایش آگاهی مردم در مورد تأثیر رسانه‌ها راه‌اندازی شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از طریق این نرم‌افزار با نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری افکار عمومی آشنا شده و ضمن آموزش کاربردی مفهوم سواد رسانه‌ای در خصوص نقد برنامه‌ها و اخبار رسانه‌ها و نیز تجزیه و تحلیل محتوای پیام‌های رسانه‌ای مهارت کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار