متن کامل استعفای داماد رئیس جمهور: در تسویه حساب های سیاسی، جوانان کشور را قربانی نکنیم

تهران (پانا) - کامبیز مهدی زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ظهر امروز(دوشنبه) از سمت خود استعفا کرد. در متن استفعای وی تاکید شده است: «سیاست را به دستاوردهای علمی گره نزنیم و در تسویه حساب های سیاسی، جوانان کشور را قربانی نکنیم.»

کد مطلب: ۸۷۹۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
متن کامل استعفای داماد رئیس جمهور: در تسویه حساب های سیاسی، جوانان کشور را قربانی نکنیم

به گزارش ایرنا، متن کامل استعفای وی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر رحمانی

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

سلام علیکم

«از اینکه اینجانب را لایق دانسته و در این مقطع از بنده دعوت کردید که در آن وزارتخانه همراهتان باشم کمال تشکر و قدردانی را دارم. به عشق وطنم هر زمان و هر مکان فردی را از خطه آذربایجان عزیز در مسند مدیریت کشور می بینم، به خود می بالم. چه نیکو فرمود رهبر معظم انقلاب که آذربایجان سر ایران است. فداکاری های ستارخان و باقرخان در تاریخ فراموش نخواهد شد که گفتند خاک می خوریم ولی خاک به دشمن نمی دهیم. بنده هم متعلق به همین آب و خاک و فرزند ایران و نظام اسلامی هستم.

در روزهای گذشته بار روانی زیادی را تحمل کرده و مورد هجمه های ناروا قرار گرفته ام. تنها عامل فشارها این بود که چند ماهی است داماد رییس جمهور محترم شده ام. این میزها گذرا هستند و این نیز بگذرد.

هیچکس در این چند روز به سوابق علمی بنده توجهی نکرد. به افتخارات و مدال های بین المللی که برای ایران عزیز کسب کردم و پرچم کشورم را به اهتزاز درآوردم اشاره ای نشد. هیچکس اظهار نداشت که مهدی زاده چندین اختراع دارد. چندین تالیف کتاب و مقاله بین المللی دارد. عده ای گفتند او داماد روحانی است و درصدد تخریب برآمدند. هیچکس به سوابق اجرایی بنده و مسئولیت هایی که از سال 1383 تا به امروز داشته ام رجوع نکرد. بنده نه آقازاده بوده ام و نه رفیق آقازاده داشته ام. دست روزگار داماد رئیس جمهور شدم.

به آن نمایندگان محترمی که پشت تریبون مجلس بدون اینکه حتی مرا بشناسند و با سوابق علمی، اجرایی و تخصصی من آشنا باشند، فقط به خاطر اینکه داماد رئیس جمهور محترم هستم، بنده را تخریب کردند، پیشنهاد می کنم سوابق علمی و اجرایی اینجانب را برای یک بار هم که شده مطالعه کنند.

نمی دانم در پیشگاه خداوند منان چه جوابی خواهند داشت که بدون کوچکترین شناختی از بنده، سخنرانی می کنند و آبروی افراد را چون پر کاهی به باد می سپارند. آیا کسانی که با خانواده مسئولان نظام وصلت می کنند حق زندگی و پیشرفت ندارند؟ چرا همه چیز را سیاسی می بینیم. سیاست را به دستاوردهای علمی گره نزنیم. در تسویه حساب های سیاسی، جوانان کشور را قربانی نکنیم.

بنده به تأسی از رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) اعتقاد دارم ادامه مسیر و اداره کشور تنها با اعتماد به جوانان میسر خواهد بود و ما جز این راهی نداریم. باید به جوانان میدان داد. دوران مدیریت جوانان فرا رسیده است.

در این زمان با توجه به هجمه های ناروا که به بنده و خانواده عزیزم وارد شد، اجازه می خواهم از خدمتتان مرخص شوم. از حسن ظن و اعتماد حضرتعالی به اینجانب سپاسگزارم. قدر مردم بزرگ ایران را باید بدانیم و برای پیشرفت این مرز و بوم تلاش کنیم. چرا که ملت عزیز ما شایسته بهترین ها هستند.»

مهدی‌زاده جمعه گذشته براساس حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منصوب شده بود.

رضا رحمانی در این رابطه امروز به خانه ملت گفته بود، «نسبت داشتن با یک شخصیت مهم جرم نیست؛ کامبیز مهدی‌زاده را براساس شایسته سالاری به عنوان معاون خود و رئیس سازمان زمین شناسی انتخاب کرده ام و هیچ ربطی به داماد رئیس جمهوری بودن یا نبودن این فرد ندارد.»

«همیشه ایراد گرفته می‌شود که چرا از جوانان استفاده نمی‌شود؛ اما داماد رئیس جمهوری یک نیروی جوان و نخبه است.»

وی درباره سابقه اجرایی مهدی‌زاده اظهارداشت: وی در حوزه معاونت فناوری رئیس جمهوری سِمَت داشته، رئیس ستاد توسعه‌ای بوده و از آنجا به وزارت صمت آمده است؛ ضمن آنکه لیسانس زمین شناسی دارد، فوق لیسانس او مرتبط است و دکترای زمین شناسی نیز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار