در گفت‌وگو با پانا

حسین علیشاپور : آرزو داشتم آثار پرویز یاحقی را با ارکستر ملی اجرا می‌کردیم

ارکستر ملی با کمبود رپرتوار مواجه است

تهران (پانا) –- حسین علیشاپور خواننده موسیقی اصیل ایرانی از آرزو خود در برگزاری شب پرویز یاحقی با ارکستر ملی سخن گفت.

کد مطلب: ۸۷۹۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حسین علیشاپور : آرزو داشتم آثار پرویز یاحقی را با ارکستر ملی اجرا می‌کردیم

حسین علیشاپور خواننده موسیقی اصیل ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تازه‌ترین کنسرت خود با ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان که پنج‌شنبه 29 آذرماه 97 با رپرتواری از آثار علی تجویدی آهنگساز برجسته ایرانی در تالار وحدت تهران به صحنه می‌رود، درباره این اجرا گفت: این پیشنهاد خودم بود که شب تجویدی را با ارکستر ملی به صحنه ببریم و آقای فریدون شهبازیان هم از این پیشنهاد استقبال کردند و من آقای اصغر شاهزیدی را به عنوان خواننده همکار به اجرا دعوت کردم.

این خواننده درباره رپرتوار آثار زنده‌یاد علی تجویدی در این کنسرت گفت: در این کنسرت 10 اثر از ساخته‌های مرحوم تجویدی اجرا خواهد شد که 4 تصنیف به نام‌های سروش آسمانی، سرو دلجوی، کاخ بلند و باغ مست را آقای شاهزیدی می‌خوانند و من هم 6 قطعه به نام‌های تزرو، دل رسوا (دیدی چه رسوا شد دلم)، سنگ خارا، حق ناشناسی (بعد عمری بی‌وفایی)، بگو چه کنم و ای بهار من را خواهم خواند.

علیشاپور درباره تنظیم تصانیف این مجموعه برای ارکستر ملی گفت: بخشی از کارها را شخص مرحوم تجویدی تنظیم کردند، تنظیم بخشی از قطعات را نیز آقای شهبازیان بر عهده داشتند و تعدادی از قطعات را دوستان دیگر موزیسین مثل آقای بهزاد عبدی (تصنیف دل رسوا) تنظیم کرده اند.

از علیشاپور درباره وضعیت این روزهای ارکستر ملی می‌پرسم. می‌گوید: یکی از مشکلات ارکستر ملی مواجه بودن با کمبود رپرتوار است، وگرنه شهبازیان یکی از رهبران بسیار فعال ارکستر ملی است.

وی ادامه داد: آرزو داشتم آثار پرویز یاحقی را با ارکستر ملی اجرا می‌کردیم و شب یاحقی را در تالار وحدت داشتیم، یا شب همایون خرم را؛ اما مشکل اینجاست که اگر بخواهیم کنسرتی مخصوص یاحقی به صحنه ببریم، نیاز داریم حداقل 12 قطعه تنظیم شده از ایشان را برای تمرین در اختیار داشته باشیم که فعلا در دسترس نیست و باید روی آن کار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار