نخستین نمایشگاه هنری باستان‌شناسی تهران آغاز به کار می کند

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری پنجمین دوره از برگزاری جایزه تهران نخستین نمایشگاه هنری باستان‌شناسی تهران آغاز به کار می کند .

کد مطلب: ۸۷۸۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نمایشگاه هنری باستان‌شناسی تهران آغاز به کار می کند

صبح امروز نشست خبری جایزه تهران با حضور «مهرشاد کاظمی» دبیر جشنواره «جبرئیل نوکنده» رئیس موزه ملی در اداره ارشاد تهران برگزار شد.

در بخشی از این نشست «مهرشاد کاظمی» با اشاره به نزدیک شدن به هفته پژوهش گفت: در آستانه هفته پژوهش هستیم و معتقدیم هر عملی که برمبنای پژوهش شکل بگیرد قطعاً ثمره بهتری خواهد داشت، در سال 92 اداره ارشاد تهران تصمیم گرفت بهترین پژوهش‌هایی که در حوزه تهران انجام می‌شود را مورد داوری قرار داده و برترین‌ها را تقدیر کنیم. در همین زمینه موسسه‌ای هم برای آن ثبت کردیم بنام «خانه تهران».

دبیر جشنواره جایزه تهران در ادامه به بخش‌های حاضر در این رویداد هنری اشاره کردو گفت: در این جشنواره کتاب‌ها، پایان‌نامه، فیلم، تئاتر، خبرنگار، عکس، انتشارات برتر، گردشگری، معماری، محیط زیست و پیشکسوتانی که در حوزه «تهران» فعالیت کرده‌اند را مورد قضاوت و داوری قرار خواهیم داد، برنامه‌های جنبی امسال را گسترده‌تر برگزار خواهد شد. همچنین نمایشگاهی که طراحی کرده‌ایم که تمام کتب منتشر شده در حوزه تهران، در آن جای دارد.

وی یادآور شد: صبح جمعه نمایشگاه اسناد دوره قاجار با حضور شهردار تهران و دیگر مسئولین در کاخ گلستان برگزار شد. بازدید از این نمایشگاه تا 3 دی‌ماه رایگان است همچنین در همین روز نمایشگاه موزه تهران هم با حضور شهردار تهران افتتاح شد، اولین نمایشگاه هنری باستان‌شناسی تهران را هم بنا داریم در حاشیه جشنواره برگزار کنیم.

در ادامه جبرئیل نوکنده رئیس سازمان ملی ایران گفت : سعی کردیم آثار نمایشگاه‌ها براساس توالی تاریخ انجام بگیرد تا بازدید کننده پس از مشاهده آثار به نگاهی کلی از تاریخ تهران دست پیدا کند، برای این نمایشگاه‌ها 147 قلم اثر از نقاط مختلف تهران جمع‌آوری کردیم که این آثار بازه زمانی حدود 7 هزار سال را در برمی‌گیرد و تنوع گوناگونی را در خود دارد.

وی در ادامه به میراث تپه‌های چشمه علی اشاره کردو گفت: ری قدمت 5 هزار ساله دارد و باید دارای موزه‌ای مستقل درباره هویت تاریخی‌اش باشد..

در ادامه محمدمهدی تدین با اشاره به این مطلب که 4 کارگروه عکس در این دوره از جایزه تهران فعالیت می‌کنند، گفت: در این جشنواره 4 کارگروه در حوزه عکس داشتیم که از مهرماه کار خودشان را آغاز کردند موضوعاتی همچون اماکن مذهبی تهران، تاریخچه‌ بناهای قدیمی، تهران قدیم و تهران جدید و... جزو آثار بودند. همچنین از 15 آذر داوری این آثار آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعاً 2065 اثر در بخش عکس برای ما ارسال شد که از بین اینها 112 اثر به مرحله داوری راه پیدا کردند و در مدت 3 روز هیئت داوران از بین این آثار منتخبین را برگزیدند که در روز اختتامیه جشنواره (دوشنبه 3 دی) اعلام خواهد شد.

تدین افزود: امیدواریم بتوانیم بخش‌های نادیده یا کمتر دیده شده تهران را به درستی و بیشتر نشان دهیم چرا که این موضوع برای ما اهمیت خاصی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار