واحدهای دانشگاهی گیلان بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای تمرکز کنند

رشت(پانا) - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: رئیسان و مدیران واحدها و مراکز دانشگاهی آزاد اسلامی استان، بر درآمدزایی غیرشهریه ای برنامه ریزی مناسب داشته باشند و تمرکز کنند.

کد مطلب: ۸۷۸۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای دانشگاهی گیلان بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای تمرکز کنند

ابراهیم چیرانی روز دوشنبه در نشست مشترک با سید سجاد گشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت و حسین غلام نیا شهردار فومن افزود: واحدها و مراکز دانشگاهی آزاد گیلان باید با شناسایی درست مزیت ها و توانمندی های خود و انجام پژوهش های کاربردی و عملیاتی، فضای مناسب برای ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه استان دانشجویان مستعد و نخبه ای دارد که در کنار اعضای هیات علمی و جامعه دانشگاهی در حوزه پژوهشی موثر هستند، ادامه داد: بیش از 41 هزار دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تحصیل می کنند که باید از ظرفیت های علمی و علمی آنان بیش از پیش بهره مند شد.
وی با گرامیداشت هفته پژوهش، اضافه کرد: جذب درآمدهای غیرشهریه و کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان از مهم‌ترین برنامه های دانشگاه آزاد استان است.
رئیس دانشگاه آزاد گیلان تأکید کرد: درآمدهای غیر شهریه‌ای را از طریق ارائه طرح‌های تحقیقاتی برون دانشگاهی که نیاز سایر نهادها از جمله شهرداری هاست و به تولید محصولات فناورانه مرکز رشد دانشگاه منتهی می‌شود، دنبال می‌کنیم.
سید سجاد گشتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این نشست گفت: این واحد دانشگاهی با دارا بودن آزمایشگاه مجهز بتن و کارگاه های مناسب که امکانات ارزشمندی دارند، می تواند در زمینه درآمدزایی غیرشهریه ای موثر عمل کند.
در ادامه این نشست هریک از اعضاء نظرات تخصصی، کاربردی و عملیاتی خود در راستای همکاری های دوجانبه میان دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری با توجه به تقویت ظرفیت های موجود در منطقه را ارائه کردند و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در زمان حاضر حدود یک هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار