مصطفی رحماندوست شاعر کودکان در جشنواره قصه‌گویی تجلیل شد 

تهران (پانا) - در نخستین روز از بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی از مصطفی رحماندوست شاعر و قصه نویس و دبیر نخستین جشنواره قصه گویی تجلیل شد.

کد مطلب: ۸۷۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مصطفی رحماندوست شاعر کودکان در جشنواره قصه‌گویی تجلیل شد 

در آیین گشایش بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که امروز دوشنبه ۲۶ آذر ماه ۹۷ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد از مصطفی رحماندوست شاعر و داستان نویس کودک و نوجوان و دبیر اولین جشنواره قصه گویی تجلیل شد.

ساعد باقری، فریدون عموزاده خلیلی، غلامرضا امامی، احترام برومند، داوران داخلی و خارجی جشنواره و قصه گویان و قصه دوستانی از هفت کشور جهان برای ادای احترام به یکی از بهترین قصه گویان ایران در این مراسم حضور یافتند.

در آغاز مراسم فیلم کوتاهی پخش شد که رحماندوست خود قصه زندگی خود را از کودکی تا شاعری تعریف می‌کند.

دنیا با شاعران زیباتر است

غلامرضا امامی شاعر و نویسنده در آغاز مراسم اینطور درباره رحماندوست گفت: زیبایی جهان با شاعران افزوده می‌شود. اگر شاعران نباشند چقدر دنیا زشت است، چقدر بی معنی است. شاعران بندها را در اندیشه ها میگسلند و دنیایی نور می افرینند. مصطفای عزیز، بازهم شعر بگو، دنیای ما را رنگین کن.

شاعران دنیاهای جدیدی برای ما خلق می‌کنند

فریدون عموزاده خلیلی نویسنده در ادامه اظهار کرد: شاعر و قصه‌نویس زیبایی‌های جدیدی به دنیای ما اضافه می‌کند. او از تخیل خود کمک میگیرد تا دنیای جدیدی برای ما خلق کند. پس ارزش شاعر و قصه نویس بر این معیار سنجیده می‌شود که تا چه اندازه دنیای ما را بزرگتر و زیباتر کرده است.

وقتی از رحماندوست حرف میزنیم از کسی میگوییم که دنیای ما را بزرگتر کرده، زیبایی جهان مارا بیشتر کرده و کودکان دنیای ما را با زیبایی آشناتر کرده است.

تجلیل از شاعر صد دانه یاقوت

فاضل نظری، غلامرضا امامی و فریدون عموزاده خلیلی به صحنه آمدند تا از شاعر صد دانه یاقوت و قصه گوی پنج دهه تاریخ ادبیات کودکان و نوجوانان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر کردند.

رحماندوست:

مصطفی رحماندوست پشت تریبون قرار گرفت و چنین گفت: هیچ گس فکر نمیکرد به جز پدربزرگها و مادربزرگها کسی قصه بگویند ولی امروز ما جشنواره بین المللی قصه گویی را راه اندازی کردیم. امروز ما بیش از ۲۰ شیوه قصه گویی را ترویج میکنیم و من امروز از شیوه جدیدی از قصه گویی پرده برداری میکنم که قصه گویی تعاملی یا قصه گویی بدون سوژه است. امیدوارم با استفاده از ظرفیت های قصه گویی بتوانیم میزان مطالعه را بین کودکان و نوجوانان افزایش دهیم.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی روزهای ۲۶ تا ۲۸ آذر ماه ۹۷ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار