امکان استفاده از اورژانس هوایی در تکاب فراهم شد

ارومیه(پانا)-فرماندار تکاب گفت: امکان استفاده از خدمات فوریت های پزشکی هوایی برای انتقال بیماران اورژانسی و مصدومان بد حال در این شهرستان فراهم شده است.

کد مطلب: ۸۷۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
امکان استفاده از اورژانس هوایی در تکاب فراهم شد

علی مکرمی فرماندار تکاب افزود: به دنبال درخواست های مکرر شهروندان مبنی بر انتقال سریع و به موقع بیماران اورژانس و مصدومان حوادث جاده ای به مراکز درمانی مجهز و با توجه به دوری از مرکز استان و سختی مسیر در انتقال زمینی، تمهیداتی اتخاذ شد تا امکان استفاده از اورژانس هوایی در تکاب فراهم شود.


مکرمی بیان کرد: با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی و زنجان، از این به بعد بیماران و مصدومانی که در تکاب توسط کمیته تشخیص به اعزام فوری نیاز داشته باشند، با بالگرد اورژانس هوایی زنجان به مراکز درمانی این استان منتقل خواهند شد.


وی هدف از این اقدام را دسترسی سریع بیماران بدحال به نزدیک ترین مرکز درمانی و پرهیز از خطرهای جاده ای اعلام کرد و ادامه داد: برای استفاده از خدمات و امکانات فوریت های پزشکی هوایی، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های علوم پزشکی زنجان و آذربایجان غربی و شبکه بهداشت و درمان تکاب امضا شده است.


فرماندار تکاب اضافه کرد: با توجه به سخت گذر بودن جاده های تکاب و لزوم استفاده از اورژانس هوایی برای انتقال بیماران و مصدومان، علاوه بر راه اندازی باند فرود، یک دستگاه بالگرد اورژانسی مجهز و سوخت مورد نیاز آن نیز تهیه و تامین شده است.


وی با بیان اینکه هم اینک نیروهای امدادی تکاب، آماده انتقال مصدومان با اورژانس هوایی هستند، گفت: هوانیروز و مرکز فوریت های پزشکی زنجان با همکاری شبکه بهداشت و درمان تکاب نسبت به آموزش نیروهای امدادی، پزشکان و پرستاران اورژانس هوایی اقدام می کنند.


مکرمی بیان کرد: تا پایان امسال نیز یک پایگاه فوریت های پزشکی جاده ای در محور تکاب - بیجار راه اندازی خواهد شد و تعداد پایگاه های اوررانس جاده ای این شهرستان به سه واحد خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار