رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکید کرد

تلاش برای رفع نواقص سامانه استعلام ممنوع الخروجی

تهران (پانا) - رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با اشاره به امکان استعلام ممنوع الخروجی افراد از طریق مراجعه به این پلیس، از تلاش برای رفع نواقص سامانه استعلام ممنوع‌الخروجی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای رفع نواقص سامانه استعلام ممنوع الخروجی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید صمدی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در تشریح اقدامات نیروی انتظامی در روند اطلاع‌رسانی اسامی افراد ممنوع‌الخروج، اظهار کرد: روند اطلاع‌رسانی و استعلام درباره وضع ممنوع الخروجی افراد از سال‌های گذشته از سوی این پلیس صورت می‌گیرد و هر فردی با مراجعه به پلیس مهاجرت و گذرنامه در استان تهران و رده‌های تابعه در سایر استان‌ها می‌تواند از وضع ممنوع الخروجی خود مطلع شود.

وی افزود: در فرایند دیگری، زمان صدور گذرنامه اولیه برای افراد، وضع ممنوع الخروجی‌شان بررسی و اعلام می‌شود و از طرفی زمانی که فردی برای صدور گذرنامه به پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا مراجعه می‌کند، از سوی این پلیس فرمی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که افراد در صورت تمایل می‌توانند با درج شماره تلفن همراه خود در آن، هر زمان که به هر دلیلی ممنوع الخروج شدند از موضوع مطلع شوند؛ در واقع در چنین فرایندی، موضوع از طریق «سامانه پیامکی» این پلیس به فرد متقاضی اعلام می‌شود؛ البته تحقق این مهم منوط به این است که فرد متقاضی صرفا شماره شخصی خود را اعلام کند و در صورت واگذاری خط، حتما مراتب را به این پلیس اعلام کند.

این مقام عالی انتظامی یادآور شد: بر اساس بند 5 مصوبه شورای عالی اداری در سال 74، تمام دستگاه‌های صلاحیت‌دار، زمانی که فردی را به هر دلیلی ممنوع الخروج می‌کنند موظف‌اند مراتب را به فرد مذکور اطلاع‌رسانی کنند.

وی عنوان کرد: نظر کارشناسی پلیس این است که در پی راه‌اندازی سامانه استعلام ممنوع الخروجی، ممکن است افشای برخی اطلاعات محرمانه و شخصی افراد صورت بگیرد و به نوعی این مهم در این میان مغفول مانده است؛ معتقدیم که با راه‌اندازی این سامانه، هر فردی با در اختیار داشتن اطلاعات شخص فرد دیگری (مشخصات فردی، کد ملی و ...) می‌تواند به این اطلاعات دست یابد که آیا فرد مورد نظرش ممنوع الخروج هست یا خیر؟ بنابراین پیش از راه‌اندازی این سامانه به دنبال رفع نقیصه‌ها و معایب هستیم.

سرهنگ صمدی افزود: از طرفی نیروی انتظامی در تحقق این مهم و راه‌اندازی سامانه استعلام ممنوع الخروجی ، صرفا مجری است و دستگاه‌های متولی دیگری باید بسترهای راه‌اندازی این سامانه را با در نظر گرفتن ملاحظات محرمانگی اطلاعات اشخاص مهیا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار