اجرای طرح خدمات حمایتی کودکان ودانش آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد

تهران (پانا) - روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد که اجرای طرح خدمات حمایتی ادامه دارد و مدارس استثنایی سراسر کشور که متقاضی استفاده از خدمات حمایتی هستند مدارک را جمع آوری نموده و از طریق سامانه جامع بهداشت مدارس به این سازمان ارسال کنند.

کد مطلب: ۸۷۸۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح خدمات حمایتی کودکان ودانش آموزان با نیازهای ویژه ادامه دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای چهارمین سال پیاپی، خدمات حمایتی ویژه‌ای به تمامی کودکان ودانش آموزان استثنایی واجد شرایط ارائه می نماید. یکی از اهداف اجرای این طرح ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای کودکان و دانش آموزان استثنایی است.

کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه در زمینه جراحی کاشت حلزون شنوایی/ تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون ، داروهای مستمر، بستری و بیمارستانی، پاراکلینیک، خدمات مداخله‌ای و ابزار توان بخشی و دندانپزشکی کمک هزینه دریافت می‌نمایند.

فرایند دریافت خدمات و کمک هزینه به این ترتیب است که اولیای دانش آموزان، مدارک و فاکتور‌های معتبر خود را به مدرسه محل تحصیل ارائه می‌دهند و پس از بارگذاری مدارک اسکن شده توسط مدیر مدرسه در سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی، مدارک درکارگروه اجرایی خدمات حمایتی سازمان، بررسی می‌شود و در صورت تایید، مبالغ به حساب دانش آموزان واریز می‌شود.»

تاکنون نزدیک به 2000 پرونده در سامانه بارگذاری شده و حدود 900 پرونده در کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است. این طرح تا پایان سال جاری ادامه دارد و از اداره‌های آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها انتظار می‌رود با اطلاع رسانی به مدارس، ضمن رعایت عدالت و فراهم کردن فرصت‌های برابر در بین مدارس و دانش آموزان استان، هرچه سریعتر نسبت به ارسال مدارک اقدام نمایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار