گیلان سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و تمدن غنی فرهنگ و هنر است

رشت(پانا)-استاندار گیلان با بیان اینکه این استان سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و تمدن غنی فرهنگ و هنر است، مرحوم محمد معین، استاد محمد روشن، هوشنگ ابتهاج و دیگر استادان را سرمایه‌هایی دانست که باید در حفظ آنان کوشا بود.

کد مطلب: ۸۷۸۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
گیلان سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و تمدن غنی فرهنگ و هنر است

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری در مراسم آئین نکوداشت شصت سال فعالیت علمی و ادبی استاد محمد روشن در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت اظهار داشت: محمد روشن و دیگر استادان فرهیخته گیلانی از سرمایه‌های غنی و برترین ثروت هستند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید به بنیان تمدن غنی فرهنگی استان گیلان توجه ویژه‌ای کرد، عنوان کرد: فرهیختگان گیلانی و استادان بزرگوار ادبیات و علم و فرهنگ شکل‌دهنده تمدن غنی استان گیلان هستند.
وی با اشاره اینکه خداوند نعمت‌های بزرگی به استان گیلان داده، تصریح کرد: انسان‌های فرهیخته از مهم‌ترین ثروت‌های گیلان هستند و طبیعت بی‌نظیر و موقعیت جغرافیایی عالی از دیگر موهبات الهی به مردم گیلان است.
سالاری با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌های گیلان به‌درستی استفاده کرد گفت: می‌توان از مجموعه سرمایه‌های عظیم گیلان در راستای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم بهره برد زیرا در تکریم این سرمایه‌ها موفقیت زیادی کسب نشده است.
استاندار گیلان با اشاره به پیشینه گیلان و انسان‌های بزرگی که با نگاه فاخر خود و احساس مسئولیت در گیلان ارزش‌آفرینی کردند، تصریح کرد: باید از این جمع فرهیخته بیشتر بهره برد و در راستای معرفی آنان تلاش کرد.
وی یادآور شد: متاسفانه نتوانسته ایم در تجمیع سرمایه ها موفق باشیم و با استفاده از این سرمایه های بی بدیل جامعه را به سطح مطلوبی از رفاه برسانیم لذا نیازمند همفکری فرهیختگان هستیم.
وی تنوع فرهنگی، خوراک و پوشاک را از دیگر سرمایه های استان دانست که می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشد و گفت: گیلان دارای مفاخر بسیاری است که باید به دنیا معرفی شوند و مهمترین این مفاخر نیروی انسانی فرهیخته است.
وی خواستار ایجاد پیوند میان بزرگان و فرهیختگان گیلان با بخش دولتی و اجرایی شد و عنوان کرد: وظیفه خودمان می دانیم که در راستای قدردانی و معرفی بزرگان فرهنگی و ادبی گیلان به جامعه نقش ایفا کنیم تا فرهنگ این سرزمین بهتر به جامعه معرفی شود.
استاد محمد روشن از فرهیختگان حوزه زبان و ادبیات فارسی است و از او افزون بر 50 اثر ارزشمند در این بخش از جمله تصحیح تاریخ طبری، جامع التواریخ رشیدی، حدیقه الحقیقه سنایی، دیوان سید حسن غزنوی و منشات خاقانی منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار