همزمان با آغاز هفته پژوهش برگزار شد:

آیین نمادین نواخته شدن زنگ پژوهش در ناحیه 2 مشهد

مشهد (پانا) - همزمان با سراسر کشور آیین نمادین نواخته شدن زنگ پژوهش در هنرستان دخترانه شاهد مهدیه آموزش‌وپرورش ناحیه دو برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین نمادین نواخته شدن زنگ پژوهش در ناحیه 2 مشهد

محسن روحانی نیا، مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد ضمن تبریک آغاز هفته پژوهش گفت: امروزه جامعه نیازمند پژوهش‌های مهارت محور بوده و در این خصوص هنرجویان هنرستان‌ها چون متصدی امر مهارت بوده و به‌طور مستقیم با این موضع در ارتباط هستند اولویت‌دارند.

مدیر آموزش‌ و پرورش ناحیه 2 مشهد پژوهش را یک امر بایسته و لازم برای هر جامعه دانست و عنوان کرد: زیربنای فعالیت‌های علمی، فناوری، اختراعات و ... امر پژوهش است زیرا تا یک پژوهش درست و سازنده در میان نباشد یک کار علمی به نتیجه و ثمر نخواهد رسید.

وی در ادامه گفت: در کشورهای توسعه‌یافته پژوهش بر کلیه امور مقدم بوده و سرمایه گذاری و امور اولیه را بر این امر مهم اختصاص می‌دهند. ما با الگوبرداری از این نوع کشورها می‌توانیم باوجود منابع مختلف کشور بخصوص منبع نیروی انسانی که آموزش‌ و پرورش از این لحاظ غنی‌ترین دستگاه کشور است چون دانش آموزان و معلمان ذخایر انسانی و منابع اصلی آن می‌باشند، به قله‌های رفیع در حوزه پژوهش دست یابیم.

روحانی نیا به موانع موجود در مسیر پژوهش اشاره کرد و افزود: متأسفانه افراد غیرمتخصص با ورود به حوزه پژوهش بخصوص در حوزه آموزش‌ و پرورش سعی بر مانع‌تراشی و یا تأخیر در پروژه هایی که متخصصان و کارشناسان با صرف ساعت‌های تحقیق و پژوهش نظر علمی داده‌اند می‌کنند. به‌عنوان‌مثال : در طرح حذف تکلیف شب دانش آموزان مقطع ابتدایی، بعضی افراد که هیچ‌گونه تخصص نداشته به دنبال منافع شخصی خود و کسب درآمدزایی هستند. نوشتن تکالیف در طرح گذشته جز دل‌زدگی دانش آموزان هیچ فایده‌ای دیگری نداشته و امروز با جایگزین کردن تکالیف مهارت محور و هدفمند تلاش می‌شود دانش‌آموز به سمت پژوهشگری و مهارت هدایت شود.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه سهم پژوهش در کشور بسیار پایین بوده و امیدواریم با تلاش مسئولان و اهمیت دادن به امر پژوهش شاهد پیشرفت‌های روزافزون در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار