معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبرداد:

معدوم شدن ۱۸۰ کیلوگرم نمک در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

بیرجند (پانا) ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:۱۸۰ کیلوگرم نمک فاقد مشخصات بهداشتی از ابتدای اجرای طرح بسیج ملی پیشگیری از کمبود ید در استان معدوم شد.

کد مطلب: ۸۷۸۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
معدوم شدن ۱۸۰ کیلوگرم نمک در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

کامبیز مهدیزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با هدف تقویت برنامه کنترل و پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید و کاهش مصرف نمک در خانواده ها، طرح بسیج ملی پیشگیری از کمبود ید با هدف تأکید بر مصرف نمک یددار تصفیه شده از ۱۷ تا 24 آذر به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد 66 مورد سنجش با دستگاه پرتابل یدسنج از نمکهای موجود در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 47 مورد سنجش از خمیر نان در نانوایی های استان صورت گرفته است،افزود: نمونه برداری از نمکهای موجود در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت 14 مورد و نمونه برداری از نان های سنتی به منظور تعیین میزان نمک مصرفی در نان 14 مورد انجام شده است.

مهدیزاده با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد سنجش ید در نمکهای موجود در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به منظور تعیین میزان ید در نمک هزار و 30 مورد و تعداد سنجش با دستگاه پرتابل شوری سنج از خمیر نان نانوایی ها 817 مورد بوده است، گفت: از ابتدای سال 133 مورد نمونه برداری از نمکهای موجود در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 443 مورد از نان های سنتی نمونه برداری انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در هفته اجرای طرح بسیج ملی پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید، 19 مورد برگزاری کلاسهای آموزشی در خصوص کاهش مصرف نمک برای نانوایان برگزار شد،افزود:در این مدت 119 مورد بازدید از نانوایی های استان انجام شده است.

از ابتدای امسال 3 هزار و 419 مورد بازدید در این خصوص انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار