مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام :

عرضه مرغ منجمد ۸۹۰۰ تومانی آغاز شد

تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، عرضه مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۸ هزار و ۹۰۰ تومان برای تنظیم بازار آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۷۸۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عرضه مرغ منجمد ۸۹۰۰ تومانی آغاز شد

به گزارش صدا و سیما، حمید ورناصری در برنامه خبری گفتگوی ویژه شبکه دو سیما افزود: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو گوشت مرغ را 9 هزار و 800 تومان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با 5 درصد افزایش، حدود 10 هزار و 400 تومان اعلام کرده است و بیش از این مبلغ به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
وی با بیان اینکه مقایسه قیمت مرغ در وضع کنونی با پارسال در همین زمان، اشتباه است گفت: پارسال برای اینکه تولیدکنندگان مرغ آسیب نبینند 48 هزار تن مرغ خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور همچنین از افزایش 25 تا 30 درصدی حجم واردات نهاده‌ها به کشور خبر داد و افزود: حجم موجودی نهاده‌ها در بنادر و انبارها به میزان کافی است.
علی صابری، دبیر انجمن ملی تولید گوشت مرغ هم گفت: در ماه‌های اخیر کاهشی در تولید مرغ در کشور وجود نداشته است. ماهانه 110 میلیون جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد و 180 تا 200 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.
وی گفت: افزایش قیمت محصولات پروتئینی و دیگر محصولات جایگزین مرغ از جمله عوامل افزایش قیمت مرغ است. اختلاف قیمت پیشنهادی تولید‌کنندگان مرغ با دولت در هر کیلوگرم 2 هزار تومان است. قیمت مورد انتظار تولید‌کنندگان مرغ 11 و نیم تا 12 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور نیز گفت: تولید سالانه کشور 12 میلیون راس بره و میانگین جمعیت دام گوسفندی 55 میلیون راس است.
پوریان با اشاره به اینکه تثبیت قیمت‌ها در بازار گوشت، مهم است، افزود: در بخش گوشت قرمز به ویژه گوشت گوسفندی،کشور خودکفا بود اما عواملی وجود داشت که موجب شد در برخی جاها با کمبود گوشت روبرو شویم ولی با تلاش واردکنندگان نیازهای کشور رفع شد.
وی با بیان اینکه قیمت‌های گوشت قرمز در سطح بازار، قابل قبول نیست، ادامه داد: همه اصناف با قیمت فعلی گوشت قرمز مخالف هستند.
پوریان افزود: بازار تقاضای کشور تغییر کرده است و خواهان بره‌های 3 تا 4 ماهه است در حالی که دامداران، بره‌های خود را در سن 7 تا 8 ماهه عرضه می‌کنند.
پوریان با بیان اینکه تولیدات بخش پرواربندی کشور در وزن‌های 65 تا 70 کیلوگرم است، گفت: دامدار بره را با قیمت 25 هزار تومان در درب دامداری عرضه می‌کند.
پوریان افزود: لاشه‌های گوسفندی برای قصاب کیلویی حدود 55 هزار تومان تمام می‌شود و باید با قیمت 58 تا 59 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.
وی با بیان اینکه یک درصد از تولیدات کل کشور صادرات داشتیم، گفت: هزینه تولید دامدار افزایش یافته است.
پوریان با بیان اینکه قاچاق دام به ویژه دام‌های مولد به صورت گسترده در حال انجام است، گفت: همزمان با ممنوع‌شدن صادرات، پدیده شوم قاچاق در دام ایجاد شد و برای جلوگیری از قاچاق باید ممنوع‌بودن صادرات برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار