با حضور امام جمعه زنجان، مدیران، معلمان و دانش آموزان ناحیه یک زنجان؛

برنامه پیوند «مدرسه و مسجد» در مسجد احمدیه شهر زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - برنامه پیوند مدرسه و مسجد با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مسئولین اداره آموزش و پرورش استان و ناحیه یک، مدیران، معلمان و دانش آموزان مدارس ولیعصر(عج) و نمونه دولتی شهدا و جمعی از نماز گزاران در مسجد احمدیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه پیوند «مدرسه و مسجد» در مسجد احمدیه شهر زنجان برگزار شد

حضرت آیت الله خاتمی در بین نماز ظهر و عصر خطاب به دانش آموزان گفت: «کسی که طهارت نفس داشته باشد فهمش از قرآن بیشتر است».

وی افزود:« انسان موجودی قابل تربیت و دارای عقل و مسئولیت است و مأموریت انبیا و کتاب های آسمانی نیز تربیت بوده و اینکه صفحه ای بر صفحات هدایت انسان بیافزایند».

امام جمعه زنجان ادامه داد: «تمام علمای تربیتی و روانشناسی برای تربیت انسان دو بعد برنامه و الگو را لازم دانسته اند و کتاب آسمانی قرآن به عنوان کاملترین برنامه و پیامبر اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین الگو معرفی شده اند که دربرگیرنده همه مطالب هدایتی برنامه ها و الگوهای قبلی است».

آیت الله خاتمی گفت: «با توجه به اینکه هر چه زمان می گذرد افق فکری و توسعه اخلاقی زیاد می شود لذا نیاز است هم به ظاهر قرآن و هم در بطن آن تفکر عمیقی داشته باشیم».

نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: «آیه (لایمسه الا المطهرون) به ظاهر قرآن اشاره دارد و باطن قران این است که با مراجعه به تفاسیر قرانی نظیر المیزان، نمونه و نور درک روشنی از مفاهیم و معانی آن پیدا کنید و با انس با قرآن و افزایش ضریب هوشی به علوم نهفته در قران پی ببرید».

آیت الله خاتمی ضمن تشکر ویژه از اداره کل آموزش و پرورش و ناحیه یک و معاونت پرورشی و فرهنگی که بانی این مراسم معنوی هستند برای شرکت کنندگان این مراسم و مدیران، معلمین و دانش آموزان آرزوی توفیق روز افزون نمود.

گفتنی است در پایان از دانش آموزان دارای رتبه های برتر قرآنی و نماز تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار