شبکه دامپزشکی نهبندان و زیرکوه:

رصد و پایش دقیق آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نهبندان و زیرکوه

زیرکوه (پانا) ـ تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه‌ها، حیات وحش، روستاها و واحدهای پرورش طیور صنعتی زیرکوه و نهبندان مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۸۷۸۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
رصد و پایش دقیق آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نهبندان و زیرکوه

وحیدرضا فلکی سرپرست شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت: با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت فعال، گشت‌های مشترک در سطح زیستگاه‌های این شهرستان برای رصد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام می‌شود.

فلکی گفت: در بازدیدهای انجام شده، تاکنون هیچگونه تلفات غیرعادی در پرندگان مشاهده نشد.

در شهرستان نهبندان هم برنامه‌های رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح حیات وحش، روستا‌ها و واحد‌های پرورش طیور صنعتی در حال اجراست.


محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: تاکنون هیچ موردی از تلفات و یا موارد مشکوک به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح تالاب کجی نمکزار، زیستگاه های آبی، آبگیرها و آب بندان های شهرستان نهبندان مشاهده نشده است.

راه انجام با بیان اینکه کاهش دما در فصل سرد سال، عامل مستعد کننده انتشار این ویروس است، گفت: تلاش می شود با شناسایی به موقع، کانون های احتمالی بیماری در محیط به مهار و کنترل بیماری کمک شود.


وی افزود: از ابتدای امسال 110 مورد بازدید و پایش از واحد‌های صنعتی، روستایی، زیستگاه های آبی و آبگیر‌ها در سطح این شهرستان صورت گرفته است که از این تعداد 110 مورد نمونه خون از 9 واحد مرغداری صنعتی و 2 واحد اطراف زیستگاه های آبی اخذ شده است که تاکنون موردی از بیماری آنفوانزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشد.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان، در پایان از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، از خرید جوجه های رنگی در بازار که سلامت آنان مورد تایید دامپزشکی نیست، خودداری و از مرغ کشتار روز یا منجمد که دارای برچسب گواهی بهداشتی دامپزشکی است، مصرف کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار