برگزاری نشست مشترک کارگروه های جوانان با فرماندار فیروزکوه

فیروزکوه (پانا)- نشست مشترک کارگروه های جوانان فیروزکوه به مناسبت هفته فرهنگی با حضور فرماندار، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و دبیران و اعضای کارگروه ها در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک کارگروه های جوانان با فرماندار فیروزکوه

مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در جلسه برنامه ریزی هفته فرهنگی با حضور جوانان شهرستان گفت: در سطح استان که به منظور معرفی شاخص های هویت بخش شهرستان ها این کار در حال اجرا است و در سطح استان ایده ای مطرح شد تحت عنوان هفته فرهنگی که درآن هفته هر شهرستانی مجموعه موضوعاتی که هویت ساز آن شهرستان است و آن شهرستان را به همراه شاخص ها و عوامل میشناسند را بیشتر به سایرین شناسانده شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در هفته فرهنگی باعث میشود که شهرستان مورد توجه قرار گیرد اذعان داشت: با اجرای ایم برنامه ها میتوانیم یک فضای شاد و مفرح در سطح جامعه فراهم کنیم و به دلیل اینکه یک کار گروهی و ستادی است همه دستگاه های مترقبه میتوانند تمرین کار گروهی را داشته باشند و همه فعالین بخش های مختلف حتی در حوزه صنعت، کشاورزی و هر موضوعی که در شهرستان شناخته میشود درآن مدت زمان فرصتی را فراهم کند که به ارائه دستاورد ها و گزارش عملکردها و آنچه که برای گفتن دارد بپردازد.

این مقام مسئول ضمن معرفی شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از شهرستان هایی که با طمانینه برنامه های فرهنگی را اجرا میکند افزود: به دلیل اینکه این کار یک ایده نو و خلاقانه است، مجریان خلاقی رو هم میطلبد و در این فرایند نیز قطعاً ایده ها و پیشنهادات و مشارکت جوانان به عنوان یک بخش مهمی از جامعه فیروزکوه میتواند اثرگذار باشد و دراجرا شدن برنامه کمک کند، و هفته فرهنگی یک شاکله محوری دارد و همچنین اقداماتی که هریک از دستگاه ها به تنهایی خودشان انجام میدهند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد:قریب به 50 مراسم و برنامه های مختلف توسط دستگاه های اجرایی شهرستان برگزار میشود اما کانون محوری که شاید اسکلت و استخوان بندی این مراسم باشد برگزاری نمایشگاه دستاوردها و مولفه شاخص های فرهنگی شهرستان فیروزکوه است.

یوسفی جمارانی درخصوص برپایی نمایشگاه در شهرستان فیروزکوه به مناسبت هفته فرهنگی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه درقالب سه سالن برپا میگردد که ظرفیت هایی در اختیار بخش های مختلف، امور عشایری و روستا ها و دهیاران، کارآفرینان شهرستان و در امور بانوان، و ادارات مختلف توسط امکاناتی که دارند هر کدام قسمتی از غرفه ها راپوشش میدهند که به ارائه محتوا و محصولاتی از قبیل صنایع دستی، محصولات لبنی و کشاورزی و هرچیزی که شاخص شهرستان فیروزکوه است .

وی تصریح کرد: در هفته فرهنگی اقتصاد محلی هم بخشی از آن فرهنگ است، و عمده فرهنگ هایی که در روستا ها و بخش های مختلف شهرستان وجود دارد برای همه این ها شرایطی فراهم میشود که در آن نمایشگاه تجلی پیدا کنند و بازدید کنندگانی که مراجعه میکنند تصور تلقی جامعی از شهرستان فیروزکوه و همه عوامل هویت ساز و تمدن و فرهنگ ساز آن به دست آورند.

شایان ذکر است،دراین جلسه دبیر کارگروه ها و همچنین اعضای 10 کارگروه جوانان شهرستان فیروزکوه به بیان پیشنهادات و ایده های اجرایی خود برای نمایشگاه هفته فرهنگی پرداختند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار