فعالیت در متروی تهران - پرند سرعت می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به ضرورت تکمیل خطوط متروی تهران- پرند در راستای ارائه خدمات به شهروندان، گفت افزایش سرعت اجرایی در فاز 3 متروی تهران- پرند با طول 19 کیلومتر در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.

کد مطلب: ۸۷۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت در متروی تهران - پرند سرعت می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی مترو، علی امام با بیان اینکه خط متروی تهران - پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام خمینی ( ره ) و شهر پرند متصل می کند، گفت: فاز اول آن تا شهر آفتاب و همچنین فاز دوم تا فرودگاه امام ( ره) به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به طول 19 کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل گذاری شده است.

امام با تاکید بر اینکه به محض تامین اعتبار، عملیات اجرایی فاز 3 به سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان بندی پیش بینی شده 12 ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهای اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده بامترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با بیان اینکه به هیچ وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهر سازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی وبه موقع اعتبارات لازم ، فعالیت در فاز 3 اندکی به کندی پیش رفت.

به گفته امام، تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه ( گروه امور راه و ترابری ) ، وزارت راه شهر سازی( شرکت عمران شهرهای جدید )، استانداری تهران ( معاونت امور عمرانی) ، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران ( شرکت مترو ) در حال انجام است .

وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق نامه هایی به امضا رسیده است تا به موازات تخصیص بودجه به صورت نقد و یا اسناد اوراق دولتی ، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهر سازی از محل تغییر کاربری وتهاتر زمین های موجود درشهر پرند جهت تامین مالی بخشی از بودجه تا 150میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

امام بیان کرد: مقدمات و کارهای قانونی مربوطه در حال انجام است و به زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار