ارائه خدمات بانکی به نابینایان

تهران (پانا) - دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی‌دارد.

کد مطلب: ۸۷۸۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات بانکی به نابینایان

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، ابراهیم کاظمی مومن سرایی با اشاره به حفظ و رعایت حقوق شهروندی نابینایان، از همکاری با انجمن نابینایان ایران و شرکت «دانش‌بنیان پکتوس گام» درباره تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان خبر داد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از تجهیز۹۳ شعبه در ۲۱ استان کشور به سامانه خدمات بانکی روشندلان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر تهران واقع شده است، لذا به‌منظور پرهیز از تمرکز و تجمع ارائه خدمات حضوری به این گروه از هموطنان صرفاً در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور؛ توزیع این امکان در مناطق فاقد شعب و یا دارای حداقل شعب تجهیز شده در اولویت قرار گیرد.

کاظمی مومن سرایی افزود: بانک مرکزی از بانک ها و موسسات خواسته است چنانچه هر بخشنامه یا دستورالعمل صادره از بانک مرکزی که ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به روشندلان، معلولان و جانبازان را دچار اخلال می‌کند، به آن بانک معرفی شوند تا نسبت به رفع مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت خدمات‌رسانی به کم‌بینایان و نابینایان کشور تصریح کرد: در این راستا تعامل بین بانک‌ها، موسسات اعتباری و انجمن‌های معلولان، جانبازان نظیر انجمن نابینایان ایران افزایش یابد و اقدامات شبکه بانکی به منظور برآورده کردن نیازهای این عزیزان، صرفاً محدود به مناسبت‌های خاص نشود.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور یادآور شد: روشندلان عزیز می‌توانند، نکات آموزشی مورد نیاز جهت بهره‌برداری، از طریق وب سایت بانک‌ها، موسسات عضو مرکز شتاب و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار