هزینه های حمل و نقل در بخش مربوط به دولت افزایشی نداشته است

رشت(پانا)- استاندار گیلان گفت: افزایش هزینه های حمل و نقل در بخش غیردولتی، اجتناب ناپذیر بود ولی در موارد مربوط به دولت، عمده اهتمام بر آن بود که افزایشی صورت نگیرد که از آن جمله قیمت سوخت افزایش نیافت.

کد مطلب: ۸۷۸۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هزینه های حمل و نقل در بخش مربوط به دولت افزایشی نداشته است

مصطفی سالاری شنبه شب در نشستی با دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در حال حاضر با ثبات نسبی نرخ ارز، ثبات نسبی نیز در تورم و قیمت ها بوجود آمده که این امر فرصت برنامه ریزی را برای بخش های مختلف فراهم می کند.
وی ادامه داد: با وجود گسترده بودن زیر ساخت های دیگر در کشور و حتی در استان هیچ نوع حمل و نقلی حتی به اندازه نیمی از حمل و نقل جاده ای نیست که در جابه جایی کالا و مسافر نقش داشته باشد.
استاندار گیلان تصریح کرد: وقتی قطار در گیلان راه اندازی شود، درصد بالای مسافران بازهم از طریق جاده در بخش مسافر و کالا جابه جا می شود هرچند شبکه راه آهن ما گسترده و تا انزلی و آستارا هم کامل شود بازهم حمل و نقل جاده ای جایگاه خود را خواهد داشت.
سالاری با اشاره به اهمیت حمل و نقل کالا از طریق جاده و دشواری های موجود در این بخش، تهیه لوازم یدکی را یکی از دغدغه های رانندگان عنوان و اضافه کرد: لوازم یدکی وارداتی است از اینرو نرخ ارز به طور مستقیم بر واردات بخش حمل و نقل و قیمت کالا تاثیر می گذارد اما درآمد این بخش با نرخ ارز سر و کار ندارد و افزایش قابل توجهی نداشته است.
وی با اشاره به تورم ماه های گذشته گفت: هزینه های زندگی همه مردم در ماه های گذشته افزایش یافت ولی بیشتر از گرانی، نوسانات نرخ آزاردهنده است چراکه نمی توان در این شرایط برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه اکنون برای نرخ ارز به ثبات نسبی رسیده ایم، گفت: شماری از مشکلات دست اندرکاران بخش حمل و نقل را می توان در گیلان برطرف کرد اما عمده مشکلات طوریست که باید به طورت ملی برطرف شود.
سالاری خطاب به دست اندرکاران بخش حمل و نقل یادآور شد: شما زمانی که کشور با چالش روبرو بود ، همکاری و کمک کردید و اکنون بایستی تا حد امکان در رفع مشکلات کوشید.
استاندار همچنین از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خواست تا نقاط حادثه خیز در تصادفات منجر به فوت در راه های استان طی 10 سال گذشته بر روی نقشه مشخص و در اختیار وی قرار گیرد تا با انجام کار کارشناسی، نقاط یادشده اولویت بندی و اعتباراتی برای اصلاح آنها اختصاص یابد.
وی همچنین از راهداری خواست با ساخت و سازهای غیر مجاز که به حریم راه ها تعرض کردند، جدی تر ورود کنند و بنرهای تبلیغاتی نصب شده راه ها که ایمنی شهروندان را تهدید می کنند، جمع آوری شود.
در این مراسم نمایندگان بخش های خصوصی حمل و نقل کالا و مسافر نیز مشکلات خود را بیان کردند.
از 26 آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.
به گزارش پانا، 170 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا ، 139 شرکت حمل و نقل مسافر ، سه شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و 85 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال هستند.
همچنین هشت هزار و 446 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان فعال است که از این تعداد دو هزار و 554 دستگاه در بخش مسافر ، 181 دستگاه اتوبوس، 751 دستگاه مینی بوس، یک هزار و 222 دستگاه سواری و پنج هزار و 892 در بخش کالاست. حدود 12 هزار و 47 راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی و هشت هزار و 541 راننده در بخش کالا و چهار هزار و چهار راننده نیز در بخش مسافر در استان فعالند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار