مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم طرح حفظ دانش آموزی جزء سی قرآن کریم خبر داد:

ثبت نام 120 هزار دانش آموز در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و جمعی از مسئولین مراسم حفظ جزء سی ام قرآن کریم توسط دانش آموزان در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام 120 هزار دانش آموز در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: تفاوت ویژه این مراسم با مراسمات مشابه در گذشته، مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم است از همین روی حفظ قرآن کریم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت در حوزه قرآن، عترت و نماز فعالیت های بسیار خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت انجام گرفت که از جمله این اقدامات می توان به نهضت حفظ قرآن کریم اشاره کرد.

وی رویکرد وزارت آموزش و پرورش را یک رویکرد فرهنگی و تربیتی دانست و افزود: اولویت فعالیت ها در وزارت آموزش و پرورش توجه به تعالیم و آموزه های دینی و بویژه فعالیت های قرآن، عترت و نماز است و از این حیث برای ما بسیار مهم است که میزبان چنین دانش آموزانی باشیم که به نمایندگی از حدود ۱۲۰ هزار نفر دانش آموز که در سامانه ثبت نام کرده بودند در این مراسم شرکت نمودند.
خدابنده قران را کتاب هدایت برای همه مردم توصیف کرد و گفت: اگر قرآن را در زندگی جدی بگیریم قطعا به سعادت دنیوی و اخروی خواهیم رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نهضت حفظ قرآن که در آموزش و پرورش آغاز شده به دلیل این است که ما بتوانیم قرآن را در سرلوحه اعمال و کردار خود قرار دهیم زیرا هدایت انسان از طریق قرآن انجام می شود و اگر قرار است کسی به سعادت و کمال برسد قطعا یکی از راه های اساسی آن مطالعه و عمل به آیات شریف قرآن است.

خدابنده با اشاره به اینکه آرامش روحی از همنشینی و انس با قرآن بدست می آید عنوان کرد: با یاد و ذکر خدا دل آرام می گیرد و دل نورانی شما دانش آموزان که شفاف و زلال است با آیات قرآنی آرام می شود ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم فهم بهتر قرآن با حفظ قرآن امکان پذیر است و برای حفظ قرآن، آیات قرآنی باید مستمر و مداوم تلاوت شود که در نتیجه سبب انس و الفت با این کتاب آسمانی می شود و این انس و الفت فهم و درک بیشتر آیات نورانی را در بر خواهد داشت.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش نیز براساس سند تحول بنیادین باید در مسیر تعلیم و تربیت تمام ساحتی قدم بردارد و یکی از ساحت ها، ساحت اخلاقی، اعتقادی و عبادی است و در حوزه اخلاق، اعتقادات و عبادات، قرآن جایگاه بسیار ویژه ای دارد از اینروی اولویت فعالیت های فرهنگی و تربیتی با فعالیت های قرآنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار