مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

رسانه بستر مناسبی برای ایجاد تحول های معنوی و روحی است

همدان (پانا) - حجت الاسلام دشتکی گفت: در هرجایی که نیازمند تحول اجتماعی، معنوی و روحی هستیم باید بستر آن فراهم شود، امروز رسانه‌ها بستر مناسبی برای این مهم هستند.

کد مطلب: ۸۷۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رسانه بستر مناسبی برای ایجاد تحول های معنوی و روحی است

حجت الاسلام علی دشتکی با تأکید بر این که طهارت جسم و جان در رسیدن انسان به خوشبختی بسیار مؤثر است، عنوان کرد: موضوع پیشرفت و تعالی انسان با مقوله توسعه بسیار متفاوت است و آنگاه که همه امور از فیلتر دین عبور کرده و بر ریل دین حرکت کنند سعادت و خوشبختی واقعی برای انسان به دست می‌آید.
حجت الاسلام دشتکی با اشاره به این که باور انسان‌ها در رسیدن به سعادت واقعی بسیار مهم است، تأکید کرد: در دین اسلام به تعمیق باورها تأکید شده چرا که هرچه باورها عمق بیشتری داشته باشند اثربخشی بیشتر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تشریح نقش و جایگاه ارتباط در اسلام گفت: در فضای کنونی رسانه‌ها می‌توانند آن ارتباطی را که مورد تأیید نظام اسلامی است ایجاد کنند و در هر برهه‌ای از زمان محوریت خود را داشته باشند.

حجت الاسلام دشتکی با بیان این که در زمان نبی مکرم اسلام (ص) محور اصلی رسانه‌ها منبر و مسجد بود، گفت: امروز شیوه و ابزار کار تغییر کرده و در کنار منبر آن روز؛ رسانه‌های جدید و بسیار گسترده و تأثیرگذاری تأسیس‌شده گرچه منبر همچنان از آن تأثیرگذاری و جذابیت خاص خود برخوردار است.

وی با بیان این که یکی از محورهای اصلی ارتباط در جامعه نظام رسانه است، گفت: در نظام رسانه ای باید چهارچوب و محتوای لازم متناسب با جامعه باشد چراکه نظام خلقت برای رساندن بشریت به سعادت است و می‌تواند تأثیرگذار باشد کما این که در رسانه امروز مرزی وجود ندارد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان این که رسانه امروز همه مرزهای جغرافایی را برداشته، گفت: با این حال مرزهای اعتقادی و اخلاقی در همه رسانه‌ها مورد توجه است.

وی با بیان این که تأثیر گذاری رسانه با تولید محتوای متناسب می‌تواند جهانی باشد، گفت: رسانه‌ها باید اصول و ارزش‌های جامعه اسلامی را مدنظر قرار دهند و باید بر اساس اعتقاد خود که بر پایه معنویت و اسلام است عمل کنیم.

حجت الاسلام دشتکی انجام رسالت دینی و تولید و خلق نمادهای توحیدی و دینی را مورد تأکید قرار داد و با بیان این که در نظام اسلامی خلاقیت مورد تأکید بوده است، گفت: تولید و بازنشر نمادهای موجود می‌تواند در حوزه دین تأثیر داشته باشد.
وی با این توضیح ادامه داد: یکی از اهداف جشنواره «دین و رسانه» که یک برنامه ثابت در سازمان تبلیغات اسلامی است توجه به همین نکته است و در کنار اعزام مبلغین برای ترویج دین اسلام؛ رسانه‌ها نیز از مبلغین رسالت الهی هستند.

وی رسانه‌های مکتوب، دیجیتال، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مجموع ابزار و امکانات را از اصلی‌ترین رسانه‌های مشروع ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: باید به رسانه‌ها توجه شده و در اطلس برنامه فرهنگی جامعه به آن بپردازیم.
وی بابیان این که اقدامات باید به‌ صورت شبکه‌ای مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: تولید پیام‌های دینی برای رساندن آن به دست مردم باید به‌ صورت قالب رسانه‌ای باشد چرا که جذاب‌تر و تأثیرگذارتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار