مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

بی برنامگی سرمنشأ بسیاری از آسیب ها است

بیرجند (پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بی برنامگی و گرفتار آمدن در مسائل روزمره سرمنشأ بسیاری از آسیب ها است.

کد مطلب: ۸۷۸۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بی برنامگی سرمنشأ بسیاری از آسیب ها است

محمد علی واقعی در دیدار با نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خشک سالی های پیاپی و چندین ساله، از رونق افتادن صنعت کشاورزی و دامداری ، کمبود آب و عدم وجود صنایع جایگزین در روستاها ایشان را وادار به مهاجرت به شهرها کرده است.

وی موارد فوق را زمینه ساز افزایش بی رویه جمعیت دانش آموزی حاشیه نشین در شهرک های اقماری اطراف شهرها به ویژه مرکز استان دانست و تصریح کرد: این افزایش جمعیت مشکل کمبود فضای آموزشی را به چالشی عظیم برای آموزش و پرورش تبدیل کرده است.

واقعی از تمامی فرهنگیان خراسان جنوبی به عنوان قشری مومن، متعهد و انقلابی یاد کرد و افزود: مهم ترین دغدغه فرهنگیان استان تربیت صحیح نسل آینده ساز انقلاب اسلامی در این سرزمین است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تولیدی کردن هنرستان های استان به عنوان گامی بلند در شکوفایی اشتغال و رونق اقتصادی استان یاد کرد و ادامه داد: آنچه باعث کندی روند ما در تحقق این مهم می شود، بروز نبودن و بعضا فرسوده بودن تجهیزات کارگاهی در هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش است که امیدواریم با حمایت خیرین نیکوکار و اداره کل نوسازی استان این مشکل مرتفع شود.

واقعی با اشاره به فعالیت 698 آموزشگاه با 2018 کلاس درس در 4 شهرستان مرزی استان اضافه کرد: 37 هزار و 712 دانش آموز دختر و پسر، از سه دوره تحصیلی، در این مدارس مشغول تحصیل می باشند و 3 هزار و 201 معلم زن و مرد وظیفه تعلیم و تربیت این عزیزان را برعهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از طرح خرید خدمت به عنوان گامی موثر در تحقق عدالت آموزشی یاد کرد و ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای ارتقای خدمات آموزشی به دانش آموزان به ویژه در مناطق پراکنده و محروم استفاده از ظرفیت مدارس شبانه روزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار