یادواره شهدای فرهنگی ارومیه برگزار شد

ارومیه(پانا)-اولین یادواره شهدای فرهنگی شهرستان ارومیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای فرهنگی ارومیه برگزار شد

اولین یادواره شهدای فرهنگی دوران پر افتخار دفاع مقدس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های شهدا، به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه و به همت کانون بسیج فرهنگیان روز شنبه در مسجدلطفعلی خان ارومیه برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در این آئین معنوی که بنام شهدای فرهنگی مزین گشته بود طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی و 143 شهید فرهنگی استان اظهار کرد: شهدا با نثارخون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی به نمایندگی از فرهنگیان استان گفت: 143 شهید فرهنگی و 777 شهید دانش آموزی استان در کنار 36 هزارشهید دانش آموزی کشور و بالغ بر پنج هزار و 600 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب و نظام شده است و اکنون وقت آنست که در مقابل آنها قدردان بوده و در مسیر آنان گام برداشته شود.

محمدی تصریح کرد: انسان در زندگی خود 2 اصل قابل توجه دارد که به یکی از آن 2 اصل که زندگی است بیشتر از دیگری یعنی مرگ توجه دارد، در حالی که زندگی و مرگ برای شهدا به یک معنا تفسیر شده بود چرا که آنان بصیر ، مسئولیت پذیر و موقعیت شناس بودند و اگر در دنیا می ماندند بی شک عالم و دانشمند بودند .

وی ادامه داد: آنها مرگ و زندگی را خوب معنا کردند چیزی که ما انسان های عادی گاهی از عالم بعد از زندگی غافل می مانیم.

این مقام مسئول با اشاره به پاسخ حضرت علی (ع) در مورد اعمال پس از مرگ ، ادای فرایض دینی ،اجتناب از محارم و گناهان و اجتناب از بد خلقی بیان کرد :شهدا این 3 اصل را برای خود معنا کردند، و تفاوت ما با شهیدان در همین است.

وی با تاکید بر آیه 154 سوره بقره که تاکید بر زنده بودن شهدا و کسانی که در راه خدا کشته می شوند دارد، افزود: در حضور این شهدا زنده نگه داشتن نام ، یاد ، راه ، مسیر و مرام شهدایی که جان خود را در راه وطن ادا کردند اجر و قرب خاص دارد.

محمدی گفت: دشمن از قدرت نظامی ما نمی ترسد بلکه از نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت ما می ترسد ؛بنابراین با برگزاری یادواره شهدا در تمامی سطوح بصورت وسیع می توان جامعه دینی را مصونیت بخشید.

وی بیان کرد:حفظ عظمت ،استقلال و عزت کشور اتفاق نخواهد افتاد مگر با حاکم شدن وحدت و همدلی درونی و بیرونی که نیاز امروز جامعه بشری است.

وی اضافه کرد: کارکنان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با 594 هزار دانش آموز و 36 هزار معلم و کارمند در استان، تربیت انسان ها را بر عهده دارند و هدف غایی در سند تحول بنیادین برای تربیت ،رسیدن فرزندان به مراتبی از حیات طیبه یعنی رسیدن به زندگی مطلوب و عزت نفس و قرب الهی است که شهدا پیشاپیش به آن رسیدند.

وی ادامه داد: اگر این نهاد درصدد تفهیم حیات طیبه برای دانش آموزان است می باید شهدا و مفهوم فرهنگ ایثار و شهادت را برای آنها معنی کند و به خانواده هایشان سر کشی کرده و یادواره هایشان را تداوم بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار