در گفت‌وگو با پانا

ابهام در طرح تغییر عنوان محیط‌بان به پلیس انتظامی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست: به نظر می‌رسداین طرح این موضوع اظهارنظر شخصی یک نماینده مجلس است

تهران (پانا) - فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست درباره طرح تغییر عنوان محیط‌بان به پلیس انتظامی در مجلس شورای اسلامی گفت منظور از طرح این موضوع مشخص نیست و به نظر می‌رسد نفعی هم برای محیط زیست نداشته باشد.

کد مطلب: ۸۷۸۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ابهام در طرح تغییر عنوان محیط‌بان به پلیس انتظامی

سرهنگ جمشید محبت‌خانی با اشاره به اظهارنظر یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست مجلس مبنی بر تدوین طرحی برای تغییر عنوان محیط بانی به پلیس انتظامی به پانا گفت: منظور از این طرح مشخص نیست. این موضوع را از معاون پارلمانی سازمان محیط زیست نیز جویا شدم و اقدامی از طریق سازمان صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد اظهارنظر شخصی یک نماینده مجلس است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تأکید بر ضرورت به سرانجام رسیدن لایحه حمایت از محیط بانان گفت: ما در سازمان به شدت به دنبال این هستیم که لایحه‌ای که دولت برای حمایت از محیط‌بانان تدوین کرده است، در مجلس تصویب شود و اوضاع محیط‌بانان بهتر شود.

وی درباره آخرین وضع لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: این لایحه اکنون در دست هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است و باید در صحن علنی مطرح شود و امیدواریم هر چه سریعتر تدبیری اتخاذ شود و این لایحه تعیین تکلیف شود تا بتوانیم از فواید لایحه برای حل مشکلات محیط‌بانان استفاده کنیم.

محبت‌خانی تصریح کرد: اکنون باید به دنبال این باشیم که کیفیت آموزش نیروهای محیط‌بانی را بالا ببریم، تعداد محیط‌بانان را افزایش دهیم و خلأهایی که از لحاظ قانونی در به کارگیری سلاح وجود دارد را مرتفع کنیم و در نهایت پاسگاه‌های محیط‌بانی و تجهیزات محیط‌بانی را به روز کنیم نه اینکه به دنبال تغییر نام محیط‌بانی باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما خلأ محیط‌بانان در قانون به‌کارگیری سلاح است. سلاحی که محیط بان فقط می‌تواند در جهت حفظ جان خود از آن استفاده کند و اگر هزاران گونه ارزشمند نابود شود، محیط‌‌بان نمی‌تواند حتی تیرهوایی بزند و این یک معضل است که باید حل شود.

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اخیرا از تلاش برای تدوین طرحی به منظور تغییر عنوان شغل محیط‌بانی به پلیس انتظامی محیط زیست خبر داده و گفته است که با تصویب این طرح محیط‌بانان از قوانین پلیس تبعیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار