برای آموزش محتوای درسی باید به زبان داستان با کودکان حرف زد

کاشان ( پانا) - عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: در تدوین کتابهای درسی و آموزش مطالب علمی در کلاس درس، باید با زبان داستان و به صورت شیرین و لذت‌بخش با دانش‌آموزان حرف زد.

کد مطلب: ۸۷۸۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برای آموزش محتوای  درسی باید به زبان داستان با کودکان حرف زد

به گزارش پانا کاشان، مینا حدادیان در کارگاه آموزشی اعضا باشگاههای کتابخوانی کاشان اظهار کرد: شعر و داستان به ما کمک می کند تا با بقیه فرق داشته باشیم، مثل بقیه فکر نکنیم و متفاوت از دیگر افراد جامعه رفتار کنیم.

وی افزود: اگر ما مثل آدم‌های معمولی رفتار کنیم به موفقیت نمی رسیم.باور کنیم که باید جهان دیگری را برای خودمان بسازیم و با فکر و اندیشه در سرنوشت خود تغییر ایجاد کنیم .

وی تصریح کرد: جایگاه دانشمندان، حاصل انباشت اطلاعات نیست بلکه قدرت اندیشه و تخیل باعث می شود که به نوعی دیگر فکر کنند و برای هر مسئله به راه‌های دیگر هم بیندیشند و موفق به تولید علم شوند.

این نویسنده و منتقد ادبی تاکید کرد: داستان و ادبیات باعث می‌شود ذهن تمرین کند و به نوعی دیگر ببیند و برای یک مشکل و اتفاق به جای یک راه حل بتواند به راه حلهای بیشتری برسد.

وی با اشاره به نتایج آزمون جهانی پرلز گفت: ایران در سال ۲۰۰۶ از مجموعه ۴۵ کشور در جایگاه ۴۳ ایستاد که نشان می دهد بچه های ایران نسبت بچه های جهان در سطح پایین تری نسبت به درک محتوای آموزشی قرار دارند و حافظ محور شده اند.

وی افزود: در نظامهای آموزشی پیشرفته دنیا محتوای کتابهای درسی تا کلاس سوم بر مبنای زبان آموزی است اما از کلاس چهارم به مرحله درک توجه کرده و باید درباره علتها و معلول ها صحبت کنند و با یکدیگر بحث کنند.

عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تاکید کرد: دانش آموزان ایران هم برای آن که بتوانند به مرحله درک وفهم برسند باید شعر و داستان بخوانند و همراه با شخصیتهای داستان برای مشکلات خود راهکار پیدا کنند.

وی تاکید کرد: ریاضی یک زبان مخصوص به خود دارد که در زندگی روزمره کاربردی ندارد، بنابراین برای عمق بخشیدن به محتوای آموزشی از داستان‌ها باید کمک گرفت. درک درسها و سوال های ریاضی باعث می شود که جهان را بهتر ببینیم

حدادیان گفت: خانواده‌ها باید باور کنند که کتابهای داستان مانع پیشرفت تحصیل و دشمن کتاب درسی نیست بلکه داستان‌ها و افسانه‌ها باعث می‌شود ذهن خواننده تمرین کرده و رشد پیدا کند .

به گزارش پانا، کارگاه آموزشی اعضا باشگاههای کتابخوانی کاشان که در دبیرستان حضرت علی اصغر علیه السلام این شهر برگزار شد، از جمله برنامه های جنبی دیدار 50 نویسنده در کاشان بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار