در گفت‌وگوی تفصیلی با پانا؛

خباز: دولت پنهان به روش آمریکا و اسرائیل موفقیت‌های جمهوری اسلامی را می‌پوشاند

تهران (پانا) - محمدرضا خباز، نماینده سابق 4 دوره مجلس و استاندار سابق سمنان معتقد است که در کشور دولت پنهانی وجود دارد که قدرتمندتر از دولت در صحنه است و حرکت و رفتارش مشابهت‌های زیادی با رفتار و گفتار اسرائیل و آمریکا دارد و سعی می‌کند موفقیت‌های جمهوری اسلامی را بپوشاند.

کد مطلب: ۸۷۸۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
خباز: دولت پنهان به روش آمریکا و اسرائیل موفقیت‌های جمهوری اسلامی را می‌پوشاند

محمدرضا خباز در گفت‌و‌گو با پانا در مورد اظهارات برخی از خطبای نماز جمعه که خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نسبت به تشابه سرنوشت FATF با برجام هشدار داده بودند و ایجاد فضای سیاسی برای تصویب لوایح FATF در جامعه، گفت: «FATF یک معاهده و قرارداد بین‌المللی است که برای جلوگیری از پولشویی و برای جلوگیری از سوء استفاده مالی تروریست‌ها و تهیه منابع مالی تروریسم ایجاد شده و ایران نیز مانند سایر کشورها می‌تواند به FATF بپیوندد یا نپیوندد. زمانی‌که دولت لوایح چهارگانه مربوط به FATF را به مجلس ارائه کرد عده‌ای در مقابل این لوایح و حتی زیرمجموعه آن یعنی CFT گارد گرفتند و شروع به مخالفت کردند.»

او با گروه‌بندی مخالفان FATF بیان کرد: «گروه اول مخالفان FATF کسانی هستند که ناآگاهانه در برابر آن مخالفت می‌کنند یعنی نمی‌دانند FATF چیست و بدون مطالعه و بدون در نظر گرفتن مزایا و منافع مخالفت می‌کنند. این نوع مخالفت پایین‌ترین نوع مخالفت در برابر FATF است. یعنی اگر FATF با منافع آن به طور کامل برای این عده توضیح داده شود و از آن‌ها آگاه شوند ممکن است دست از مخالفت بردارند.»

دشمن همانطور که انرژی هسته‌ای را تبدیل به بهانه کرده و آن را به عنوان چماق بر سر ما می‌زد، در آینده FATF را نیز بهانه می‌کند و می‌گوید ایران به دلیل نپیوستن به FATF در امر پولشویی نقش دارد و پول‌های نامشروع از کانال ایران وارد مجرای بانکی دنیا می‌شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ «گروه دیگری در اوج مخالفت هستند؛ این عده به نحوی از تصویب نشدن FATF منافع مالی دارند یعنی یا خودشان دست‌اندر‌کار پولشویی هستند و یا اینکه به نحوی حامی پول‌شویان هستند یعنی کسانی که در کشور پولشویی می‌کنند با این افراد در ارتباط هستند. این گروه آگاهانه با FATF مخالفت می‌کنند. البته مخالفت آگاهانه منفی یعنی این مخالفت به نفع خودشان و جیبشان است و به منافع شخصی، گروهی، حزبی و جناحی خود فکر می‌کنند نه به منافع کشور که اگر این مخالفت برای منافع کشور انجام می‌شد خوب بود اما این چنین نیست.»

حربه را از دست دشمنان بگیریم

او با خطاب قرار دادن گروه اول مخالفان (ناآگاهان)، گفت:‌ «این گروه باید بدانند که FATF قرار نیست کار خاصی در کشور انجام دهد بلکه ایران با پیوستن به FATF بهانه‌ای را از دست دشمن می‌گیرد. دشمن همانطور که انرژی هسته‌ای را تبدیل به بهانه می‌کرد و آن را به عنوان چماق بر سر ما می‌زد، در آینده FATF را نیز بهانه می‌کند و می‌گوید ایران به دلیل نپیوستن به FATF در امر پولشویی نقش دارد و پول‌های نامشروع از کانال ایران وارد مجرای بانکی دنیا می‌شود.»

خباز گفت: «ایران برای اینکه این حربه را از دست دشمنان خود بگیرد بهتر است که به FATF بپیوندد.»

او با اشاره به مذاکرات برجام و قیاس مخالفان برجام و FATF گفت: «در گذشته وقتی بحث برجام مطرح بود این عده‌ای که امروز با FATF مخالفت می‌کنند با برجام مخالفت می‌کردند. آنها می‌گفتند اگر با تصویب برجام آمریکا سر ایران کلاه می‌گذارد زیرا آمریکایی‌ها خیلی زرنگ هستند، اروپا نیز در دامن آمریکا است و با آمریکا همدستی می‌کند اما مرد دیپلماسی کشورمان یعنی آقای دکتر ظریف و مجموعه ایشان کار کارستانی انجام دادند، کاری انجام دادند که حتی خیلی از کشورهای دنیا انگشت به دهان ماندند که ایران چگونه توانست در آن شرایط بسیار سخت و در آن امپریالسیم خبری که علیه کشورمان وجود داشت و همه بوق‌های دنیا علیه ایران به صدا در آمده بود با دو سال کار شبانه‌روزی مجاهدانه و عرق‌گیر حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کند و ایران را از یک خطر حتمی نجات دهد.»

استاندار سابق سمنان ادامه داد: «کسانی که در آن زمان با برجام مخالفت می‌کردند را می‌توان به همان دو گروه تقسیم کرد؛ عده‌ای ناآگاهانه مخالف برجام بودند و چون برخی بر ضد برجام صحبت می‌کردند مطالعه نکرده و بدون آگاهی به آنها پیوسته بودند اما گروه دوم نان‌شان و سودشان در تحریم بود، نان تحریم را می‌خوردند، آنها مایل بودند که ایران از تحریم نجات پیدا نکند تا بتوانند با بهانه‌های مختلف اموال این کشور را به غارت ببرد.»

خباز ادامه داد:‌ «کسانی که برای منافع و جیب خودشان با برجام مخالفت می‌کردند هیچ جوابی برای افکار عمومی ندارند زیرا آنها می‌گفتند آمریکا کلاه سر ما گذاشته اما بارها و بارها (دونالد ترامپ) رئیس‌جمهوری غیرمتعارف آمریکا اعلام کرده که ایران سر آمریکا کلاه گذاشته است.»

آمریکا و اسرائیل قبول دارند ایران سرشان کلاه گذاشته است

این فعال سیاسی خطاب به مخالفان برجام و FATF گفت: «شما حرف چه کسی را قبول دارید؟ اگر حرف نیروهای خودی امتحان‌پس داده درون کشور و مردان دیپلماسی را قبول دارید که باید برجام را تایید کنید و FATF و CFT را نیز تایید و تصویب کنید اما اگر حرف آنها را قبول ندارید حرف چه کسی را قبول دارید؟ آیا حرف امریکا و اسرائیل را قبول دارید؟ خب آنها که می‌گویند ایران کلاه سر ما گذاشته است. اگر ایران سر آنها کلاه گذاشته است مشخص می‌شود که ایران نسبت به‌ آنها یک برتری و جایگاه رفیع علمی و کارشناسی داشته که توانسته 6 کشور قدرتمند دنیا را با صدها کارشناس مجاب کند که برجام را بپذیرند.»

وقتی مخالفان حرف‌های گذشته خود را با حرف‌های امروز‌ مقایسه می‌کنند می‌یبنند که کاملا با یکدیگر متضاد است یعنی جز سودجویی شخصی و منافع شخصی‌، جناحی و گروهی خود به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

او افزود: «مهم‌تر آن است که آنها (آمریکا و اسرائیل) خودشان با زبان بی‌زبانی به برتری و جایگاه رفیع ایران اذعان می‌کنند پس چرا شما نیروهای داخلی مخالفت می‌کنید؟ آیا اگر ما به FATF نپیوندیم و برجام برای همیشه منتفی شود منافع کشور تامین خواهد شد؟ در آن زمان آیا کشورهای 1+5 و در نهایت شورای امنیت به سرکردگی آمریکا و اسرائیل مجددا فشار به ایران را آغاز نمی‌کنند؟ اگر برجام چیز بدی است چرا امروز دادتان از خروج آمریکا به عرش رسیده است؟ اگر چیز بدی بود باید خوشحال باشید که آمریکا خارج شده است و بقیه هم خارج خواهند شد. این قدر تناقض در رفتار مخالفان است که انسان واقعا می‌ماند چرا این‌ها تصمیم‌گیری‌ها و سخنان خود را با هم مقایسه نمی‌کنند.»

خباز ادامه داد: «وقتی مخالفان حرف‌های گذشته خود را با حرف‌های امروز‌ مقایسه می‌کنند می‌یبنند که کاملا با یکدیگر متضاد است یعنی جز سودجویی شخصی و منافع شخصی‌، جناحی و گروهی خود به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند. برجام یک نعمت بزرگ الهی بود که به وسیله فرزندان برومند این سرزمین برای کشور ما رقم زده شد و اگر اتفاق نمی‌افتاد امروز مشخص نبود کشور در چه شرایطی به سر می‌برد و چه جایگاهی داشت.»

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی به شکست آمریکا در هفته‌های اخیر در طرح موضوع موشک‌های بالستیک و نقض قطعنامه 2231 از سوی ایران اشاره کرد و گفت: «در دو هفته گذشته آمریکا در سه حربه که می‌خواست جهان را علیه ایران بشوراند موفق نشد و در هر 3 موضع عقب‌نشینی کرد و محکوم به شکست شد.»

او افزود: «همان طور که آقای دکتر روحانی فرمودند معاهدات بین‌المللی در صدد کلاه گذاشتن بر سر طرفین نیست. ما همچنان بر این باوریم که برجام کلاهی سر امریکا نگذاشته بلکه یک معامله برد- برد است؛ معامله‌ای که هم به نفع کشور ماست و هم خیال کشورهای دنیا را که بهانه‌تراشی می‌کردند و می‌گفتند ایران در صدد تولید بمب اتم است آسوده کرده که ایران دنبال ساخت بمب اتم نیست و بمب اتم را خلاف عقل، شرع و منطق می‌داند.»

FATF ضرری برای ایران ندارد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بخشی از اظهارات بین موافقان و مخالفان FATF مبنی بر اینکه موافقان بر این باورند که اگر به FATF نپیوندیم دچار خودتحریمی می‌شویم و مخالفان خودتحریمی را در پیوستن به FATF می‌دانند، گفت: «‌باید دید اگر امروز ما به FATF نپیوندیم چه اتفاقی می‌افتد؟ آنها تا دیروز می‌گفتند ایران در صدد تولید بمب اتم است و اکنون که ثابت شد دروغ می‌گویند، توان موشکی ایران را بهانه کردند و در آینده نزدیک نپیوستن ایران به FATF را بهانه می‌کنند و می‌گویند ایرانی‌ها در کشورشان پولشویی می‌کنند و احساسات دنیا را بر می‌انگیزند و باز ایران را به شورای امنیت می‌برند. همه اینها برای این است که بتوانند افکار عمومی دنیا را علیه ایران کنند.»

او ادامه داد: «بنابراین FATF ضرری برای ایران ندارد زیرا مسئولان عالی‌رتبه کشور مایل نیستند که پول کثیف یعنی پول‌های غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر،‌ رشوه و فروش کلان مشروبات الکی و غیره وارد جریان بانکی کشور شود. وقتی خودمان دنبال این کار نیستیم و حسابمان هم پاک است از محاسبه چه باک داریم. البته طبیعتا به هر کنوانسیونی بپیوندیم با محدودیت‌هایی مواجه می شویم اما فواید محدودیت‌ها بیشتر از ضررهای آن است.»

خباز گفت: «وقتی اسلام را پذیرفته‌ایم خود را محدود به قوانین اسلامی کرده‌ایم که بسیار برای ما سودمند است و دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند. پس مشخص است وقتی ایران FATF پذیرفت طبیعتا باید لوازم آن را نیز بپذیرد. محدودیت‌هایی دارد اما فوایدی هم دارد یعنی کشور محل پولشویی نخواهد بود و این را در عمل، زبان و تبلیغات اثبات می‌کنیم و دشمنان نخواهند توانست افکار عمومی دنیا را علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج کنند.»

FATF ضرری برای ایران ندارد زیرا مسئولان عالی‌رتبه کشور مایل نیستند که پول کثیف یعنی پول‌های غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر،‌ رشوه و فروش کلان مشروبات الکی و غیره وارد جریان بانکی کشور شود. وقتی خودمان دنبال این کار نیستیم و حسابمان هم پاک است از محاسبه چه باک داریم.

او در مورد انتقاد‌ وزیر امور خارجه در کنگره سراسری حزب ندای ایران که گفته بود برخی از رسانه‌های داخلی نظیر کیهان و صداسیما با تقطیع سخنان مقامات آمریکایی برخلاف برجام حرکت می‌کنند و این کار برخلاف منافع ملی است، گفت: «صحبت‌های آقای ظریف را در جای دیگری شنیده بودم اما متاسفانه زمانی‌که این صحبت‌ها از صدا و سیما پخش می‌شد دیدم که بار دیگر در صحبت‌های ایشان تقطیع شد. این همان چیزی است که خود آقای ظریف در صحبتهای‌شان گفته بودند یعنی صدا و سیما حرف‌های آقای ظریف که از روزنامه کیهان و صدا و سیما گله‌مند بود و می‌گفت شما چرا حرف‌های ترامپ را که با مذاق خودتان جور در می‌آید و علیه ایران است پخش می‌کنید اما سخنانی که به نفع ایران است و خود مقام‌های آمریکایی در این سخنان اظهار عجز و ناتوانی کرده‌ا‌ند و به صورت تلویحی شکستشان را تایید کرده‌اند پخش نمی‌کنید. اگر این سخنان را پخش کنید ملت ایران از داشته‌های خود خوشحال می‌شوند و بیشتر پای کار نظام هستند. صدا و سیما این سخنان آقای ظریف را پخش نکرد.»

کیهان خود را یک تفکر برتر می‌داند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «البته متاسفانه من روزنامه کیهان را ندیدم تا ببینم در مورد صحبت‌های ظریف چه چیزی نوشته است. طبیعتا کیهان بر مبنای روش خود حرکت می‌کند، درست است که من این روزنامه را ندیدم اما پیش‌بینی می‌کنم که کیهان راه خودش را می‌رود. چندین سال است که این روزنامه بر این راه حرکت می‌کند و خودش را عقل کل می‌داند. هر کس با کیهان همراه است صالح و هر کس کیهان را قبول ندارد منحرف می‌داند و دلیلش هم این است که کیهان خود را یک تفکر برتر می‌داند و فکر می‌کند آنچه که آنها می‌فهمند 100 درصد درست است و آنچه دیگران می‌فهمند 100 درصد غلط است. وقتی با چنین نگاه خودبزرگ‌بینی دارد دیگر باید خداوند کمکش کند تا آگاه شود و مسیر خود را عوض کند.»

قصد آنها (دولت پنهان) این نیست که اگر دولت در جایی یا جاهایی موفق بود موفقیتش را بیان کنند. سوال ما از آنها این است که آیا در طول این یک‌سال دولت هیچ کار خوبی انجام نداده و هیچ موفقیتی نداشته است که شما عیوب را چند برابر می‌کنید و طوری اخبار را به مردم می‌خورانید که دقیقا حرکت رادیو آمریکا و رادیو اسرائیل است.

او با بیان اینکه صدا و سیما نیز با تقطیع سخنان وزیر امور خارجه نشان داد که قصد اصلاح خود را ندارد، گفت: «صدا و سیما دلسوزی دلسوزان نظام را قبول ندارد و همین رفتار نشان می‌دهد که مجموعه‌ای وجود دارد که به صدا و سیما خط می‌دهند و ما در کشور به آن مجموعه می‌گوییم دولت پنهان که قدرتش از دولت در صحنه بیشتر است زیرا هم رسانه نوشتاری دارد و هم تعدادی نماینده در مجلس دارد و هم در بقیه قوا افرادی را دارد که قصدشان به زمین زدن دولت است.»

این نماینده دوره‌های چهارم تا هشتیم مجلس گفت: «قصد آنها (دولت پنهان) این نیست که اگر دولت در جایی یا جاهایی موفق بود موفقیتش را بیان کنند. سوال ما از آنها این است که آیا در طول این یک‌سال دولت هیچ کار خوبی انجام نداده و هیچ موفقیتی نداشته است که شما عیوب را چند برابر می‌کنید و طوری اخبار را به مردم می‌خورانید که دقیقا حرکت رادیو آمریکا و رادیو اسرائیل است. اگر به صحبت‌های رادیو آمریکا و رادیو اسرائیل را گوش دهید، آنها نیز سعی می‌کنند موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران را بپوشانند و بر روی آن سرپوش بگذارند و ناپاکی‌ها و احتمالا اشتباهات برخی از مدیران را چند برابر آسمان و ریسمان و بزرگ‌نمایی کنند.»

خباز گفت: «متاسفانه این روش برخی از رسانه‌های داخلی است که دم از انقلاب و رهبری،‌ اسلام و خون شهدا و ضدآمریکایی بودن می‌زنند اما عملا اگر کسی فرصت داشته باشد این سخنان را به هم منطبق کند می‌بیند که مشابهت‌های فراوانی با هم دارند یعنی حرکت و رفتار مخالفان دولت؛ دولت پنهان، مشابهت‌های زیادی با رفتار و گفتار اسرائیل و آمریکا دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار