در حاشیه نشست بین‌المللی دوحه

ظریف: قطعنامه 2231، ایران را از آزمایش موشک بازنمی‌دارد

هیچ‌گونه کلاهک هسته‌ای در اختیار نداریم

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به خبرنگاران خارجی اعلام کرد که ایران هیچ کلاهک هسته‌ای در اختیار ندارد که برایش موشک داشته باشد.

کد مطلب: ۸۷۸۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ظریف:  قطعنامه 2231،  ایران را از آزمایش موشک بازنمی‌دارد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در حاشیه نشست بین‌المللی دوحه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اتهام واهی آمریکا به ایران نسبت به نقص قطعنامه 2231 با اشاره به این‌که «موشک‌های ایران اهداف دفاعی دارند»، عنوان کرد: «ما نسبت به دیگران در منطقه‌مان از موشک‌های کمتری استفاده می‌کنیم؛ به همین خاطر نیز از ابتدا اعلام کرده‌ایم که موشک‌های‌مان قابل مذاکره نیستند.»

او با اشاره به نقض برجام توسط دولت ترامپ افزود: «آمریکا با خروج از برجام، به طور کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است؛ پس حق ندارد از این قطعنامه صحبت کند. آمریکا تلاش کرده برجام را از میان ببرد اما این توافق همچنان پابرجا است.»

ظریف افزود:‌ «این قطعنامه (2231) ایران را از آزمایش موشک بازنمی‌دارد. قطعنامه تنها از موشک‌هایی یاد می‌کند که توانایی حمل کلاهک‌های هسته‌ای را داشته باشند. برجام و قطعنامه 2231 تایید می‌کنند که ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌ای نیست؛ بنابراین ما هیچ‌گونه کلاهک هسته‌ای در اختیار نداریم که بخواهیم برایشان موشک بسازیم. این بدین معناست که موشک‌هایی که ما در حال آزمایش‌شان هستیم، هیچ دخلی به قعطنامه 2231 شورای امنیت ندارند.»

وزیر امور خارجه کشورمان طرز تفکر آمریکایی‌ها را قدیمی خواند و گفت: «به نظر من برجام یک توافق تاریخی دیپلماتیک است که جامعه بین‌المللی به آن باور دارد. جامعه بین‌المللی می‌خواهد این توافق حفظ شود. آمریکا تمام تلاشش را کرده که این توافق را سست و نابود کند، اما ظاهرا باقی جهان آمادگی پذیرش این خواسته آمریکا را ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار