وزارت صنعت اعلام کرد

تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت

تهران (پانا) - براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در آبان امسال، با کاهش ۵۷.۴ درصدی همراه بوده است.

کد مطلب: ۸۷۸۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید خودرو ۵۷ درصد کاهش یافت

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در آبان امسال با کاهش ۵۷.۴ درصدی همراه بوده است. همچنین در این مدت تولید انواع خودرو از ۱۳۵ هزار و ۴۰۲ دستگاه در آبان ۱۳۹۶ به ۵۷ هزار و ۶۲۷ دستگاه کاهش یافته است.

آبان امسال تولید انواع سواری با کاهش ۵۸.۲ درصدی همراه بوده است و از ۱۲۶ هزار و ۱۳۵ دستگاه در آبان سال گذشته به ۵۲ هزار و ۷۲۳ دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع ون نیز ۷۳.۲ درصد کاهش یافته و از ۶۷ دستگاه در آبان ۱۳۹۶ به ۱۸ دستگاه کاهش یافته است.

تولید انواع وانت نیز با کاهش ۴۶ درصدی همراه بوده است و از ۷۵۶۹ دستگاه در آبان سال گذشته به ۴۰۸۴ دستگاه رسیده است. آبان امسال تولید انواع اتوبوس نیز نزدیک به صد درصد کاهش یافته است و با افت ۹۹.۴ درصدی از ۱۶۳ دستگاه در آبان ۱۳۹۶ به یک دستگاه رسیده است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز ۵۲.۶ درصد کاهش یافته است و از ۱۳۴۵ دستگاه در آبان سال گذشته به ۶۳۷ دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تنها تولید مینی‌بوس و میدل‌باس افزایش یافته است و با رشد ۳۳.۳ درصدی از ۱۲۳ دستگاه در آبان ۱۳۹۶ به ۱۶۴ دستگاه رسیده است.

در هشت ماهه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو با کاهش ۲۴.۹ درصدی همراه بوده است و از ۹۶۰ هزار و سه دستگاه در هشت ماهه نخست سال گذشته به ۷۲۱ هزار و ۳۶۳ دستگاه کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار