۵ دانش‌آموز مازندرانی افتخارآفرین در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی تجلیل شدند

ساری (پانا) - آیین تجلیل از ۵ دانش‌آموز افتخارآفرین مازندرانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی مالزی در ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
۵ دانش‌آموز مازندرانی افتخارآفرین در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی تجلیل شدند

در بیست و سومین دوره مسابقات یوسی مس جهانی 2018 مالزی 5 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی مقام قهرمانی و مقام نخست را بدست آوردند.

این مسابقات هر سال یک بار برگزار می شود و از سال 1993 طراحی و از سال 1994 تا امروز به مدت 23 سال برگزار شد.

بالاترین مقام تیم ایران را «ماهان طالبی» به دست آورد. وی دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی مدرسه شهید حق‌شناس ناحیه 2 ساری است که به عنوان برگزیده کشوری مسابقات قهرمانی محاسبات ذهنی برای مسابقات جهانی به مالزی اعزام شد و توانست به بالاترین مقام این مسابقات یعنی قهرمانِ قهرمانان دست پیدا کند.

غلا‌معلی مهدی‌نیا مدیر عامل یوسی مس ایران در استان مازندران در مراسم تجلیل از این دانش‌آموزان گفت: «یوسی مس» یک سیستم جهانی محاسبات ذهنی بوده که در این دوره از مسابقات 5 نفر از مازندران شرکت کردند.

او با بیان اینکه دانش‌آموزان از سطح های مختلف شرکت داشته اند، مقام کسب شده توسط دانش‌آموزان را به ترتیب ماهان طالبی به عنوان قهرمان قهرمانان از ساری، همتا جوانی مقام قهرمان از آمل، تسنیم رزی پور با مقام نخست از ساری، ملینا کریمی با مقام نخست از نوشهر و ماهان توکلی مقام نخست از قائمشهر اعلام کرد.

مدیر عامل یوسی مس ایران در استان مازندران افزود: در این مسابقات دانش‌آموزان باید در 8 دقیقه به 200 سری سوال پاسخ دهند و خوشحالیم که دانش آموزان ما به این سطح از سرعت و دقت رسیدند که توانستند سبب سرافرازی کشور و مازندران شوند.

مهدی‌نیا با اشاره به اینکه این مسابقات از مراحل شهرستانی شروع شد، افزود: دانش آموزان شجاع و تیزهوش ما توانستند پس از گذشت از مسابقات کشوری به مسابقات جهانی نیز راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در این مسابقات 42 کشور شرکت کردند، اظهار کرد: تیم ایران 117 اعزامی داشت که 5 نفر از این تعداد از مازندران بوده است و خوشبختانه به همت دختران و پسرانمان تیم ایران توانست در مجموع مقام اول دنیا را کسب کند و از کشورهای مدعی این زمینه مانند هند، مالزی،آمریکا و کانادا و آلمان و دیگر کشورهای شرکت کننده پیشی بگیرد.

مهدی نیا خاطرنشان کرد: یوسی مس یک سیستم توسعه ذهنی و یک برند جهانی ممتاز است وموجب افتخار ما است که در مازندران به آن می‌پردازیم.

او افزود: دوره آموزشی یوسی مس جمعا 10 ترم است اما از ترم 3 دانش‌آموزان می‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند اما در این مسابقات از ترم‌های مختلف شرکت‌کننده داشتیم که دانش‌آموزان ما توانستند با سرعتی بالاتر از ماشین حساب و دقتی بیش از اندازه شرکت و کسب مقام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار