صدای زنگ پژوهش در مدارس استان قم نواخته شد

قم (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش قم باقی ماندن نظامی آموزشی در حیطه دانش را در جا زدن امر تعلیم و تربیت و یادگیری دانست و خواستار درک مطلب و تجزیه و تحلیل کتب درسی از سوی دانش‌آموزان شد.

کد مطلب: ۸۷۸۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
صدای زنگ پژوهش در مدارس استان قم نواخته شد

پیش از ظهر امروز زنگ پژوهش همزمان با آغاز هفته پژوهش در دبیرستان متوسطه دوم رضوان واقع در ناحیه سه آموزش و پرورش استان قم و با حضور مهندس غضنفری معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی استانداری قم،دیرباز رئیس دانشگاه قم ،دلاوری رئیس اداره تحقیق و پژوهش استانداری، حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل، سید علی محمدی معانت پژوهش و برنامه ریزی و جمعی از مسئولین نواحی نواخته شد.

حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در این همایش گفت: باقی ماندن نظام آموزشی در حیطه دانش، درجا زدن امر تعلیم و تربیت و یادگیری محسوب می شود و دانش آموزان باید به فهم و درک مطالب و تجزیه و تحلیل کتب درسی بپردازند.

وی بیان کرد: اصلاح سیاست گذاری ها و خط مشی بصورت تدریجی یکی از مواردی است که در کشورهای رشد یافته انجام می شود و ما هم در آموزش و پرورش در مورد کتب درسی باید این مورد را اجرایی کنیم.

شیخ الاسلام افزود: قبل از انجام کلیه امور بهترین روش اینست که ابتدا تحقیق و پژوهش درباره آن موضوع انجام گردد و سپس نسبت به عملیاتی کردن آن گام براشته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش قم تحقیق و پژوهش را کلید توسعه همه جانبه هر کشور دانست و گفت: تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری برای ارتقای جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت ضروری است که این مهم باید از مدارس آغاز گردد و با حمایت مسئولین به هدف والای خود برسد.

وی در پایان ابراز امید واری کرد روزی شاهد نهادینه شدن کامل برنامه های پژوهش و تحقیقات در مدارس کشور باشیم تا بتوانیم در تمامی زمینه های الگویی برای توسعه جهانی اسلامی باشیم.

لازم به ذکر می باشد حمید رضا شیخ الاسلام در این همایش پس از نواخته شدن زنگ پژوهش از پژوهشگران فرهنگی تقدیر و دو دانش آموزان پژوهنده با رتبه کشوری به ارائه مطالب خود برای مدعوین پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار