دستور رئیس‌جمهوری برای آغاز نوبت دوم توزیع بسته‌های حمایتی

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم توزیع بسته‌های حمایتی میان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۸۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دستور رئیس‌جمهوری برای آغاز نوبت دوم توزیع بسته‌های حمایتی

به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه ، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شستا اصل اول در اداره امور در دولت تدبیر و امور را شفافیت دانست و گفت:در همین راستا سهام شرکت‌ها باید در بورس عرضه شود. باید اقدامات به مردم اعلام شود و قدم خوبی برداشته شده است.

وی گفت: ۶۲۲ هیات مدیره شستا داشتیم که ۱۰۷ نفر بالای ۶۰ سال سن داشتند. ممکن است خیلی‌ها افراد فعال و خوبی باشند اما برخی به سن بازنشستگی رسیده بودند و قرار شده به عنوان مشاور فعالیت کنند و مسئولیت‌ها را به جوانترها بدهند.

شریعتمداری در مورد مدیران دوشغله گفت: با توجه به اینکه شستا شامل قانون نمی‌شود اما روح قانون حاکم است که افراد در دو سه شغل ننشینند که عقلی و منطقی هم هست و بر همین اساس تعدادی خودشان آمدند استعفا را تقدیم کردند.

او تاکید کرد کمبود مدیر وجود ندارد و استعفای مدیران چندشغله یا بازنشسته پذیرفته می‌شود. او یادآوری کرد در مرحله اول ۸۶ نفر از مدیریت‌ها خارج شدند و گفت: برخی در این مرحله استعفا دادند که پذیرفته شد و در ادامه مسیر باید دارایی‌ها و خرید و فروش‌ها را اعلام کنیم.

شریعتمداری گفت: افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای کارمندان دولت است و با سیاست‌های جبرانی تلاش داریم تا آخر سال مشکلات همه اقشار را حل کنیم و تصمیم عمومی دولت همین سبدهای حمایتی است.

وزیر رفاه به توزیع سبد حمایتی دولت نیز اشاره کرد و افزود: مددجویان و کارمندان دولت که زیر ۳ میلیون تومان دریافت می‌کنند سبد را گرفتند و گروه سوم نیز که رانندگان و کارگران ساختمانی هستند به تدریج در گروه‌های مختلف ساماندهی شدند.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور برای شروع نوبت دوم سازمان های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد، گفت: این دستور ابلاغ شده است.

شریعتمداری افزود: آن‌هایی که بیمه نیستند و در گروه‌های مشمول قرار ندارند و سبد دریافت نکرده‌اند می‌توانند به تمام مراکز کمیته امداد و بهزیستی بعد از اتمام این مرحله مراجعه و با ثبت‌نام تقاضایشان را اعلام کنند.

او خبر داددر شورای عالی کار کمیته دستمزد به صورت سه جانبه‌گرایانه در حال بررسی است. وزیر کار گفت: یک طرف کارفرمایان و یک طرف دولت است و هرساله مکلف به اعلام تغییرات حقوق و دستمزدیم. کمیته فاصله معیشت را با حقوق و دستمزد می‌سنجد و تعیین می‌کند مسیر چگونه طی شود تا این فاصله به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار