آیین زنگ آغاز هفته پژوهش در مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس ارتباط مستمر با مراکز فرهنگی و علمی داشته باشند

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر ارتباط مستمر و سازنده مدارس با مراکز فرهنگی، مذهبی و علمی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۸۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس ارتباط مستمر با مراکز فرهنگی و علمی داشته باشند

جعفر پاشایی در آیین زنگ آغاز هفته پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مدرسه دانش آموز ناحیه 3 تبریز اظهار کرد: یکی از رویکردهای دستگاه تعلیم و تربیت استان، تسهیل امور و ایجاد بستر و زمینه های لازم برای دانش آموزان جهت انجام کارهای پژوهشی است.

وی بر انجام کارهای پژوهشی از جمله اقدام پژوهی معلمان تاکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که نوع نگاه ما به مدرسه تغییر پیدا نکند پژوهش در مدارس اتفاق نمی افتد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: یکی از انتظارات ما از مدارس این است که ارتباط خود را با مراکز فرهنگی و مذهبی از جمله کانون های فرهنگی و تربیتی و کانون مساجد افزایش دهند تا بتوانند رسالت اصلی خود را به نحو شایسته به سرانجام برسانند.

پاشایی بیان کرد: یکی دیگر از انتظارات از مدارس این است که ارتباط با مرکز علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه و کتابخانه ها را برای تبادل علمی تقویت کنند.

وی با بیان این که مدرسه کانون پیشرفت محلی است، افزود: همه کارکنان مدرسه اعم از مدیر، معلم ، مشاور و مربی باید صلاحیت حرفه ای لازم برای امر تربیت انسان را داشته باشند و ارتباط سازنده با اولیاء داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: نتایج پژوهش های انجام یافته در حوزه آموزش و پرورش باید در کف مدارس به کار بسته شوند و به نقاط تجویزی عمل و نقاط پرهیزی رعایت شوند.

پاشایی گفت: کسی موفق است که در مدرسه و نه برای مدرسه برنامه ریزی کند و در این صورت است که معلمان و دانش آموزان در اجرای برنامه ها فعالیت خواهند کرد و گرنه برنامه ای که خارج از مدرسه بدون در نظر گرفتن ظرفیت ها و محدودیت ها تنظیم شود به کف مدارس راه نمی یباد.

وی ادامه داد: تک ر وی در برنامه ها و پیچیده کردن امرو از مواردی هستند که در نظام تعلیم و تربیت امروزی با شسکت مواجه می شود و این از نکات پرهیزی هستند که حتما باید رعایت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: در مقابل تک روی، مشارکت جویی و آسان سازی امور و ساده سازی مفاهیم تجویز می شوند.

پاشایی گفت: ترس از طرح مشکل هیچ گاه مشکل را حل نمی کند بلکه برای یافتن حل مساله باید تلاش کرد و لازم است مدیران و معلمان مشکلات مدرسه و کلاس خود را بدانند و برای حل آن ها گام بردارند.

در پایان این مراسم از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهش تجلیل شد و به دانش آموزان برتر نیز حکم سفیر کاوش و پزوهش اعطاء شد تا به مناسبت هفته پژوهش در مدارس حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار