معلولان آذربایجان‌غربی از داشتن سالن ورزشی تخصصی محروم هستند

ارومیه (پانا) - رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولان آذربایجان غربی گفت: معلولان آذربایجان‌غربی از داشتن سالن ورزشی تخصصی محروم هستند.

کد مطلب: ۸۷۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
معلولان آذربایجان‌غربی از داشتن سالن ورزشی تخصصی محروم هستند

علی امان زاده با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به ورزش جانبازان و معلولان اظهار داشت: احداث سالن ورزشی ویژه جانبازان و معلولان در آذربایجان‌غربی یکی از مهم‌ترین مطالبات ورزشکاران در ارومیه و سایر شهرستان‌های این استان است.

رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولان آذربایجان غربی افزود: موفقیت تیم‌های ورزشی جانبازان و معلولان نیازمند توجه هر چه بیشتر مسئولان به ویژه اداره کل ورزش وجوانان آذربایجان‌غربی است چراکه حمایت بیش از این با توجه به منابع و امکانات محدود هیئت امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: امسال سیامند رحمان در رشته وزنه‌برداری، حسن جانفشان در رشته تنیس روی میز، احمد هاشمی در رشته تیرکمان، مهدی حسین زاده در رشته اسکی، امید افتخاری در رشته والیبال نشسته و حمیدقراجه داغ در رشته تنیس روی میز به عنوان مربی برای شرکت در اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

امان زاده با اشاره به توانمندی ورزشکاران جانباز و معلول آذربایجان‌غربی گفت: اعزام تیم دو و میدانی به مسابقات کشوری در تهران، اعزام ورزشکاران دو و میدانی به مسابقات کشوری به میزبانی تهران، اعزام ورزشکاران بوچیا بانوان به مسابقات کشوری به میزبانی مازندران، اعزام ورزشکاران بوچیا آقایان به مسابقات کشوری به میزبانی بابلسر و کسب مدال نقره در مسابقات کشوری بوچیا توسط فرشید داغستانی در اردیبهشت‌ ماه ۹۷ در بابلسر از اقدامات هیئت ورزشی جانبازان و معلولان استان برای شرکت در مسابقات است.

وی اظهار داشت: اعزام ورزشکاران وزنه برداری به مسابقات کشوری به میزبانی تهران، برگزاری برنامه‌های و مسابقات مختلف در مدارس اشتثنایی دخترانه و پسرانه استان با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی به مناسبت هفته پارالمپیک، برگزاری برنامه رکورد شنای استقامت شاهو محمدی شناگر مبتلا به سندروم داون در آذر به مناسبت هفته پارالمپیک و روزجهانی معلولان، برگزاری مراسم تجلیل از معلولان با همکاری جامعه و انجمن معلولان، برگزاری مسابقات ورزشی معلولان از سایر اقدامات انجام گرفته در سال ۹۷ است.

رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولین آذربایجان غربی با بیان اینکه حسن جانفشان در مهر ماه امسال موفق به کسب مدال برنز در رشته تنیس روی میز در مسابقات پارا آسیایی اندونزی شد افزود: امسال سیامند رحمان در رشته وزنه برداری در مسابقات آزاد آسیا-اقیانوسیه در کشور ژاپن با ثبت رکورد ۲۹۲ کیلوگرم و در مسابقات پارا آسیایی در کشور اندونزی با ثبت رکورد ۲۹۵ کیلو گرم موفق به کسب مدال طلا شد.

امان‌زاده بیان کرد: هیئت ورزشی جانبازان و معلولان آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۵۰۰ ورزشکار معلول و جانباز است که ۳۸۰ نفر از آنان را آقایان و ۱۲۰ نفر دیگر را بانوان تشکیل داده‌اندکه در این زمینه ارومیه با داشتن ۲۰۰ الی ۲۵۰ ورزشکار بیشترین تراکم ورزشکاران را در خوی جای داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار