در نامه‌ای به وزرای اقتصاد و صنعت مطرح شد

دستور ویژه جهانگیری درباره خودروهای دپو شده در گمرک

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به وزرای اقتصاد و صنعت در خصوص خودروهای دپو‌شده در گمرک، تاکید کرد که در خصوص این خودروها مطابق قانون عمل شود.

کد مطلب: ۸۷۸۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دستور ویژه جهانگیری درباره خودروهای دپو شده در گمرک

به گزارش گمرک ایران، اسحاق جهانگیری به وزرای اقتصاد و صنعت، در خصوص تعیین تکلیف موضوع استمرار خسارت ناشی از دپوی خودروهای مربوط به برندهای مختلف در گمرک‌های کشور، نامه‌ای نوشت.

در این پی نوشت آمده است: «جنابان آقایان دژپسند و رحمانی، نباید تحت تاثیر فضاسازی، موانع فعالان اقتصادی را برطرف نکنیم. اگر کسی تخلف کرده است و دستگاه قضایی برخورد می‌کند. نباید برای کسانی که در چارچوب قوانین و مقررات عمل کرده‌اند مشکل ایجاد شود.»

وزیر پیشین صنعت در مرداد سال جاری جزییاتی از تخلف‌های روی داده در خصوص ثبت سفارش غیر قانونی ۶۴۸۱ دستگاه خودرو را مطرح کرده بود که تا زمان ورود جدی دستگاه‌های نظارتی حدود ۱۹۰۰ خودرو با ثبت سفارش‌های فاقد اعتبار از گمرک‌های ترخیص‌شده و ۴۵۰۰ دستگاه نیز در خود گمرک توقیف شده بود.

بعد از این ماجرا برای ۳۹ فرد و شرکت متخلف پرونده قضایی تشکیل شد از طرفی بعد از تحولات ارزی در کشور واردات خودرو از خرداد سال جاری ممنوع شد و بیش از ۱۰ هزار خودرو در گمرک‌های مختلف دپو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار