نمایشگاه آبرنگ؛ بازدید از ظرافت و لطافت

تهران (پانا) - نمایشگاه نقاشی گروهی آبرنگ توسط گروه «آبرنگ نصیری» از جمعه 23 آذر در گالری «مهرمریم» کار خود را آغاز می‌کند.

کد مطلب: ۸۷۸۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه آبرنگ؛ بازدید از ظرافت و لطافت

به گزارش روابط عمومی گروه، این نمایشگاه به سرپرستی راحله نصیری و با حضور آثار هنرجویان شیوا آقامیرزا، سارا امیراکبری دماوندی، فرنوش جعفری، هلیا ذوالفقاریان، عطیه سطانی، نسیم صابرزمان، ستاره صالحی، ویدا غروی، الهام غفاری، سمانه مظاهری، شیرین مقدم عصر جمعه 23 آذر ساعت 16 تا 20 گشایش خواهد یافت.
او گفت: «برگزاری نمایشگاه برای یک هنرمند از نظر احساسی بسیار مفید است چراکه قطعاً او می‌تواند به توانایی‌های خودش پی برد و از بازخورد مخاطبان آثارش آگاه شود. با برگزاری یک نمایشگاه، افراد غیرهنری هم می‌توانند دنیا را از چشم یک هنرمند در آثار نمایش داده شده ببینند. همه می دانیم زاویه دید افرادغیرهنری وعادی قطعاً با هم فرق دارد و یک هنرمند لطیف‌تر و زیباتر دنیا را می‌بیند و این همان نکته‌ای است که همیشه سعی دارم در آثارم حس شود. اشتراک گذاری این احساس و دیدگاه اثرات مثبتی خواهد داشت. بینندگان آثار من همیشه حسی که دریافت می‌کنند را به من منتقل می‌کنند و می گویند که ظرافت و لطافت کار را درک کرده‌اند و لذت برده‌اند».
راحله نصیری در ادامه درباره موضوع نقاشی‌های نمایشگاه توضیح داد: «موضوع نقاشی‌ها آزاد است و بیشتر آثار به سبک رئال هستند. سعی شده هرکدام ازهنرمندان با توجه به حسی که دارند کار کنند. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه علاوه بر تکنیک آبرنگ در سایر تکنیک‌های نقاشی نیز مهارت دارند و فعالیت می‌کنند».
او افزود: «کار آبرنگ به این صورت است که آب دست ما راباز می‌گذارد و هرکاری می‌خواهیم را انجام می‌دهیم. درواقع این آب است بخش بزرگی از کار را در تکنیک‌های آبرنگ می‌سازد».
نصیری در مورد نمایشگاه‌هایی که تا به حال برگزار کرده است گفت: «من نمایشگاه‌های زیادی هم به صورت انفرادی هم به صورت گروهی برگزار کرده‌ام همچنین در فستیوال‌های خارج از کشور هم حضور داشتم که آخرین تجربه‌ام فستیوال آبرنگ فابریانو بود که در ایتالیا برگزار شد و در بخش بین الملل اثرم توسط داوران ایتالیایی پذیرفته شد وخیلی هم استقبال کردند. اصولاً آثار اندکی در این بخش پذیرفته می‌شوند».
در ادامه نصیری در مورد برگزاری نمایشگاه برای هنرمندان جوان و تازه کار گفت: «برای شروع فرهنگسراها از برگزاری نقاشی برای افراد کم تجربه استقبال خوبی می‌کنند و بعدها افراد می‌توانند در گالری‌های صاحب نام نمایشگاه برگزار کنند. وقتی هنرمند به سطحی برسد که آثارش قابل معرفی باشند، می‌تواند کارش را برای نمایش در گالری‌های مختلف ارائه دهد و خیلی خوب می‌تواند حرفه‌ای کار کند و بازخوردهای بی نظیری دریافت خواهد کرد».
راحله نصیری در مورد اعتماد به نفسی که هنرمند بعد از برگزاری نمایشگاه به دست می‌آورد گفت: «وقتی با بازدیدکنندگان نمایشگاه صحبت می‌کنیم حس خوبی می‌گیریم و انتقال حسی عمیق به صورت رو در رو بین نقاش و بازدیدکننده اثر ایجاد می‌شود».
لازم به یادآوری است که علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از آثار نمایشگاه گروهی آبرنگ از 23 تا29 آذر گالری به «مهرمریم» واقع درخیابان قیطریه، روی به روی پارک، نبش شب تاب، پلاک 1، واحد 10، طبقه سوم از ساعت 17 تا 20 مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار