مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف استان خبر داد:

ذخیره سازی 350 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در استان خراسان جنوبی گفت: 350 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی ذخیره و فریز شده است.

کد مطلب: ۸۷۸۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره سازی 350 نمونه خون بند ناف در خراسان جنوبی

ملیحه بهنامیان، مسئول نمایندگی بانک خون بند ناف در استان گفت: نمایندگی بانک خون بند ناف استان از ابتدای سال 95 راه اندازی شده و تاکنون 350 نمونه خون بند ناف نوزاد در آن ذخیره سازی شده است.

بهنامیان افزود: از آغاز راه اندازی این بانک هر سال حداقل 20 درصد افزایش درخواست ذخیره سازی و ثبت نام داریم و امسال هم از ابتدای سال حدود 150 نمونه در بانک خون بند ناف استان جمع آوری و ذخیره شده است.

وی گفت: هزینه ذخیره سازی هر نمونه 3 میلیون و 200 هزار تومان است که به صورت نقد و اقساط قابل پرداخت است و در صورت درخواست والدین نوزاد یک میلیون و 500 هزار تومان وام نیز اعطا می شود.

مسئول بانک خون بند ناف استان گفت: سلول بنیادی مادر تمام سلول‌هاست و توانایی تبدیل به تمام سلول‌های بدن را دارد و همچنین این سلول‌ها توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها از جمله سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی را دارند.

بهنامیان افزود: دفتر نمایندگی خراسان جنوبی در تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی شهر یک یا دو کارشناس خونگیر به طور جداگانه اقدام به خونگیری می کنند و دفتر در این مدت اقدام به خونگیری در شهرهای دیگر استان نیز کرده که به خصوص در شهرستان فردوس و طبس و سرایان تعداد زیادی قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و غنی از سلول‌های بنیادی است گفت: بیماریهایی از جمله کم خونی، لوسمی، ناهنجاری‌های ارثی گلبول‌های قرمز، اختلالات سیستم ایمنی مادرزادی، آلزایمر، دیابت، پارکینسون، صدمات نخاعی، سکته های قلبی و مغزی، بیماری های کبدی و دیستروفی عضلانی با سلول های بنیادی خون بند ناف قابل درمان هستند.

بهنامیان همچنین گفت: والدین برای ثبت نام باید از هفته 36 بارداری به نمایندگی بانک خون بند ناف استان مراجعه کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09153613072 تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار