با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در مشهد انجام شد:

تقدیر از مدیران منتخب برنامه تدبیر در مدارس ابتدایی خراسان رضوی

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش تقدیر از مدیران منتخب برنامه تدبیر در استان گفت: نیاز امروز کشور ما این است که در مدارس دانش آموزان ما به شکلی تربیت شوند که زیستن در اجتماع را بیاموزند.

کد مطلب: ۸۷۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از مدیران منتخب برنامه تدبیر در مدارس ابتدایی خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده در این مراسم که پنجشنبه 22 آذر در مشهد برگزار شد با اشاره به این که تغییر ساختار فعالیت ها و اهداف آموزش و پرورش و تدوین سند تحول بنیادین در راستای توسعه فعالیت های تعلیم و تربیت و ایجاد مسیری بهتر برای توسعه کشور بوده است گفت: امروز مسیر آموزش و پرورش تغییر کرده است و در کل دنیا و کشور ما نگاه به موضوع تعلیم و تربیت دچار دگرگونی شده است.

وی افزود: اعتقاد به دوری از نمره گرایی و کنکورگرایی به عنوان یکی از اصلی ترین باورهای امروز در نظام آموزش و پرورش است، در واقع نیاز امروز کشور ما این است که در مدارس دانش آموزان ما به شکلی تربیت شوند که زیستن در اجتماع را بیاموزند.

خدابنده با تاکید بر این که دانش آموزی که قدم به مدرسه می گذارد باید در کلاس های درس خود قدرت تصمیم گیری، تفکر خلاق و نقاد را به خوبی فرا بگیرد اظهار داشت: تمام این موارد در کلاس های درس اتفاق نمی افتد، در واقع باید به تغییر رفتار دانش آموز در کل جامعه نگاه دقیق تر و پررنگ تر داشته باشیم.

وی ادامه داد: دوره آموزش ابتدایی زمان شکل گیری شخصیت و هویت یک فرد است و آموزه های این دوره در ضمیر ناخودآگاه ذهن کودکان ما باقی می ماند و در آینده نیز نحوه مواجهه با مشکلات و مسائل در جامعه در باطن فرزندان این سرزمین نشات گرفته از همین آموزش ها در دوره آموزش ابتدایی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که سیاست گذاری در آموزش و پرورش باید در دوران ابتدایی صورت گیرد ادامه داد: اگر در این دوره ذهنیت منفی در دانش آموزان ما شکل گیرد قطعا کاستن از تبعات منفی این موضوع در آینده کاری دشوار خواهد بود، ضمن این که نباید فراموش کنیم تربیت انسان های توسعه محور و افرادی که در آینده باید کشور را به سمت مسیر پیشرفت هدایت کنند در دوره آموزش ابتدایی انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار