ایجاد ۲۰۰ شغل تا پایان بهمن سال جاری درتربت جام

تربت جام (پانا) - مسئول اشتغال‌زایی بنیاد برکت اعلام کرد: با ارائه طرح‌های کارجویان و نظارت تسهیلگران تا پایان بهمن ماه ۲۰۰ شغل پایدار در تربت‌جام ایجاد می شود.

کد مطلب: ۸۷۸۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد ۲۰۰ شغل تا پایان بهمن  سال جاری درتربت جام

مردعلی، مسئول اشتغال زایی بنیاد برکت در جلسه ای که در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی با حضور کارآفرینان ودانشجویان این موسسه برگزار شد گفت: یکی از مهمترین اهداف کلان توسعه، رشد اقتصادی، ایجاد رفاه اجتماعی و افزایش درآمد سرانه مردم و کاهش بیکاری است.

وی افزود: با توجه به شرایط، پتانسیل و اهمیتی که روستاها دارا می باشند، توسعه و عمران روستایی در دهه های اخیر، همواره یکی از دغدغه های اصلی در ایران و اکثر کشورهای در حال توسعه بوده است.

مردعلی گفت: یکی از ماموریت های اصلی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توسعه کسب و کار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی محروم مبتنی بر مزیت های نسبی مناطق است.

در همین راستا، بنیاد برکت الگویی را با توجه به شرایط و ویژگی های مناطق مختلف کشور با تمرکز سطحی گسترده تر تدوین کرده است.

محسن مرد علی افزود: طرح اقتصادی اجتماع محور آسمان (آیین نامه سرمایه گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی) با رویکرد معیشت پایدار، کسب و کار و اشتغال در مناطق روستایی و محروم از امسال آغاز شده است و این طرح در 22 شهرستان و 7 استان کم برخوردار اجرا می شود.

معاون اشتغالزایی بنیاد برکت کشور گفت: تسهیلگران در اجرای طرح های اشتغالزایی بنیاد آموزش های لازم را فرا میگیرند و در مناطق هدف در راستای حمایت از طرح ها از نظر کمی و کیفی، فنی و اعتباری، بازار فروش محصولات نظارت می کنند.

مردعلی اظهارداشت: طرحهای اشتغال زایی در دفتر نمایندگی این بنیاد در این شهرستان ایجاد و تسهیلگران از آغاز تا پایان آخرین قسط تسهیلات کارجو و طرح اشتغالزایی را رصد می کنند.

به گفته وی، در این طرح به دنبال افزایش مشارکت اجتماعی مردم مناطق محروم هستیم تا با ایجاد مشاغل پایدار انگیزه ماندگاری در روستاها افزایش یابد.

وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از مهاجرت این قشر به شهر جلوگیری می کند.

وی در جمع دانشجویان موسسه آموزش عالی وحدت حضور یافت واظهار داشت :پایلوت کارآفرینی دانشجویی بنیاد برکت دانشگاه های کشور در این موسسه آموزش عالی که در منطقه مرزی و محروم قرار دارد را با همت مدیریت پژوهشی این واحد دانشگاهی ایجاد میکنیم تا در صورت موفقیت این طرح را گسترش دهیم .

دکتر کوهی مدیر پژوهشی این موسسه آموزش عالی نیز از ایجاد کارگروهی فعال با حضور اساتید و دانشجویان برای ارائه طرح کارآفرینی خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار