امام جمعه‌ خاورشهر:عمل به امربه معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های ائمه معصومین (ع) است

شهرری (پانا) - امام جمعه خاورشهر درشهرری گفت: توجه به سیره فرهنگی، اقتصادی امام حسن عسگری(ع) برای جامعه امروز ما موثر است.

کد مطلب: ۸۷۸۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه‌ خاورشهر:عمل به امربه معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های  ائمه  معصومین (ع) است

با توجه به پیش رو داشتن میلاد با سعادت امام حسن عسکری حجت‌الاسلام یاسینی خطبه اول نمازجمعه را به بیان سیره زندگی آن حضرت اختصاص داد ودر ادامه بیان کرد: امام حسن عسگری (ع) همواره به امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشتند و خود مستقیما افراد را در خفی به انجام واجبات تشویق کرده و به پرهیز از محرمات توصیه می کردند.

وی در این رابطه افزود : فرهنگ سازی صرفه جویی و پرهیز از اسراف از جمله اقدامات امام حسن عسکری (ع)در دوران امامت ایشان بود.
حجت الاسلام یاسینی به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت : پارساترین مردم کسی است که از انجام کارهای شبه ناک پرهیز کندو عابدترین مردم کسی است که واجباتش را انجام دهد و کسی که ترک گناه کند از کوشاترین مردم خواهد بود.

امام جمعه خاورشهر در خطبه دوم علاوه بر بیان مناسبت ها و با توجه به بیانات رهبری در دیدار با خانواده های معظم شهدا به نکاتی پیرامون بیشتر شدن آرامش و قدرت کشور را عرضه داشت وتاکید کرد: رهبر انقلاب در جمع خانواده های شهدا تمامی اقشار جامعه را خصوصا جوانان به مراقبت و هوشیاری توصیه نمودندو فرمودند، ممکن است دشمن برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشد و به یاد داشته باشید آمریکا دشمن خبیث است نباید لحظه ای غافل شد و هیچ گاه میدان را برای دشمن خالی نکنید.

امام جمعه خاورشهر تصریح کرد: روشنگری ، تبیین نقشه های دشمن ، پرهیز از تحریک افکار عمومی و تشریح توانایی های نظام میتوانیم آبی بر آتش نقشه های دشمن است.

/خبرنگار: زهراسادات میری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار