افزایش احتمال توافق بغداد و واشنگتن برای معاف شدن از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی

تهران (پانا) - رئیس بانک مرکزی عراق اعلام کرد که در چند روز آینده اخباری در رابطه با معاف شدن این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران منتشر خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش احتمال توافق بغداد و واشنگتن برای معاف شدن از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی

به گزارش ایسنا از بغداد الیوم، علی العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه باتحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و موضع بانک مرکزی عراق نسبت به این موضوع اظهار کرد: «با تحریم‌های ضدایرانی آمریکا بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه شد و تعاملات دلاری با ایران از سال 2012 متوقف شده است و عملا چنین نقل و انتقالی نمی‌توانیم انجام دهیم، زیرا هرگونه پرداخت با این ارز از سیستم مالی آمریکا عبور می‌کرد و متوقف می‌شد، بنابراین کشور عراق مجبور شد تا برای رفع این مشکل از ارزهای دیگری استفاده کند.»

او ادامه داد: «با گسترش تحریم‌های آمریکا علیه ایران، پرداخت‌ها حتی با ارزهای دیگر نیز محدود شد این درحالی است که عراق با ایران برخی روابط ضروری از جمله در زمینه گاز و برق دارد.»

رئیس بانک مرکزی عراق با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای معاف شدن عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران وجود دارد تاکید کرد که گفت‌وگو با آمریکا در این رابطه به مرحله خوبی رسیده است و به زودی و در چند روز آینده این موضوع منتشر خواهد شد.

بر این اساس، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا چند روز پیش به بغداد رفت و اعلام کرد که با برخی مسئولان عراقی در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت‌وگو کرده است.

او با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و ثامر غضبان، وزیر نفت این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

وزیر انرژی آمریکا همچنین روز گذشته (پنجشنبه) در پیامی در صفحه توئیتر خود گفت که با مسرور بارزانی، مشاور امنیت اقلیم کردستان عراق درباره ایران رایزنی کرده است.

او نوشت: «آخرین دیدار من در عراق با مسرور بارزانی بود که ما در آن به گفت‌وگوها درباره اهمیت همکاری در حوزه انرژی و نقشی که (اقلیم) کردستان در انرژی عراق ایفا می‌کند و حذف نفوذ ایران ادامه دادیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار