اولین دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه تربت جام افتتاح شد

تربت جام ( پانا ) - در آستانه ۲۷ آذر، سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح ، اولین دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه تربت جام افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۷۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اولین دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه تربت جام افتتاح شد

در آستانه ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت شهید آیت الله مفتح ، روز وحدت حوزه ودانشگاه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی آن در موسسه آموزش عالی وحدت با حضور ائمه جمعه تشیع وتسنن ، معاون فرماندار، مدیران حوزه های علمیه تشیع وتسنن و ۶ دانشگاه شهرستان تربت جام راه اندازی اولین دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف گفتمان وتعامل این دو مرکز تاثیر گذار مورد تصویب قرار گرفت .

حجه الاسلام طاهری، امام جمعه تربت جام ضمن تاکید بر اهمیت وحدت حوزه ودانشگاه گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام راحلمان است که باید مصادیق این وحدت تبین و راهکارهای کمک این مراکز مهم به رفع مشکلات جامعه و همکاری وتعامل بیشتر بهم مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام نیز با تاکید بر اهمیت این موضوع از تدبیر مسئولین دانشگاه وحدت در جهت برنامه ریزی و راه اندازی این جلسات قدردانی کرد وافزود: جای تردید نیست که برای از بین بردن سیاست های تفرقه انگیز دشمنان اسلام، مخصوصاً در مناطق تلفیقی، دو مغز متفکر جامعه، حوزه و دانشگاه میتوانندکه برای حفظ عزت و بالندگی باهم وحدت و نقش مهمی را ایفا نمایند.
وی ضمن انتقاد شدید از عدم حضور برخی روسای دانشگاه در این جلسه گفت : برای همه حوزویان و دانشگاهها باید این مساله به یک دغدغه اصلی تبدیل شود و با بهرگیری از نخبگان، اساتید دانشگاهی، حوزوی و تحقیقات میدانی و ارائه راهکارهای اساسی یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشانیم.
معاون فرماندار این شهرستان نیز با گرامیداشت این روز بسیار مهم به نقش حوزه ودانشگاه در جامعه اشاره کردو گفت: یکی از بخشهای مهمی که این دو مرکز میتواند بر آن ثاثیر گذار باشد در فضای مجازی است.
حسن کاظمی، معاون فرماندار در ادامه اظهار داشت: فضای مجازی فرصت و تهدید است چنانچه به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد می تواند بسیار مفید باشد.

معاون فرماندار تاکید کرد: امروزه فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است و در خیلی از بخش‌های جامعه اثرگذاری جدی دارد.
در این جلسه مدیران حوزه های علمیه تشیع وتسنن و مسئولین دانشگاههای حاضر در جلسه به دیدگاههای خود برای راهکارهای اجرایی راه اندازی این دبیرخانه و برنامه های روز وحدت حوزه ودانشگاه در ۲۷ آذر ماه پرداختند.
در پایان این گردهمایی برنامه های اجرایی این روز بیان ومصوب گردید و بر حضور همه اساتید، طلاب و دانشجویان دانشگاهها تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار