عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا

افزایش 3 برابری مستمری مددجویان کمیته امداد با حمایت دولت و مجلس

بیگدلی : دولت یازدهم و دوازدهم کمک ویژه‌ای به کمیته امداد داشته است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره موافقت رئیس‌جمهوری با افزایش اعتبارات مددجویان کمیته امداد گفته است که نمایندگان مجلس نیز نگاه مثبتی به افزایش مستمری مددجویان در سال 98 دارند.

کد مطلب: ۸۷۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 3 برابری مستمری مددجویان کمیته امداد با حمایت  دولت و مجلس

احمد بیگدلی به پانا گفت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال 96 مبلغ اندک و ناچیزی را به عنوان مستمری دریافت می‌کردند که این مبلغ ماهانه بین 50 تا 60 هزار تومان بود و با تلاش‌هایی که از سوی دولت و مجلس صورت گرفت در قانون بودجه 97 مبلغ مستمری مددجویان 3 تا 3 و نیم برابر افزایش یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی مددجویان کمیته امداد گفت: با نرخ تورمی که در جامعه وجود دارد و مشکلات اقتصادی که اکنون در کشور وجود دارد، اوضاع معیشتی مددجویان مناسب نیست و مبلغی هم که افزوده شده است در اوضاع کنونی، پاسخگوی مشکلات این عزیزان نیست چون افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند عمدتا افراد ضعیفی هستند و توان کار کردن ندارند.

وی ادامه داد: در عین حال این حق مددجویان است که از منابع موجود در کشور و درآمدهای دولت بهره‌مند شوند. البته جای شکر دارد که دولت درباره وضع مددجویان بی‌تفاوت نیست. دولت‌های گذشته هم بودند اما این حق را برای مددجویان قائل نبودند و آنچنان اهمیتی به وضع این افراد نمی‌دادند اما دولت یازدهم و دوازدهم کمک ویژه‌ای به کمیته امداد داشته است.

این نماینده مجلس افزود: معتقدیم که جا دارد بازهم مستمری مددجویان در بودجه 98 دو برابر شود و امیدواریم منابعی وجود داشته باشد که از کنار آن اعتبارات مددجویان افزایش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری نمایندگان مجلس برای افزایش 20درصدی مستمری مددجویان همانند افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 98 گفت: به نظر ما افزایش 20 درصدی، حداقلی است و نمایندگان نگاه مثبتی نسبت به افزایش مستمری مددجویان دارند و معتقدیم حداقل 30 تا 40 درصد باید افزایش یابد.

بیگدلی با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد گفت: کمیته امداد از یادگارهای امام خمینی است و نباید از هدفی که داشته است دور شود. بنابراین باید طرح جامعی برای توانمندسازی مددجویان تدوین شود تا مددجویان توانمند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار