معاون اجرایی شورای شهر تهران: شورای شهر به افزایش اعتبار حمل و نقل و پسماند در بودجه 98 شهرداری نگاه ویژه‌ای دارد

تهران (پانا) - معاون اجرایی شورای شهر تهران از نگاه ویژه شورای شهر به افزایش اعتبار حمل و نقل و پسماند در بوجه 98 شهرداری خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون اجرایی شورای شهر تهران: شورای شهر به افزایش اعتبار حمل و نقل و پسماند در بودجه 98 شهرداری نگاه ویژه‌ای دارد

محمود میرلوحی درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران به پانا گفت: به نظر می‌رسد در بودجه کارهای موثری در حال انجام است و اگر تفاوت بودجه امسال و دو سال گذشته را مشاهده کنیم، این اتفاق‌ها را احساس می‌کنید. ارتباطات خوبی با فراکسیون مدیریت شهری، مجمع تهران و کمیسیون اقتصادی مجلس برقرار است و تلاش ما این است که بتوانیم اعتبار حمل و نقل و پسماند را در بودجه برجسته‌تر کنیم.

میرلوحی گفت: دولت می‌خواست ارزش افزوده را شبیه مالیات کند و این سهم را همچون جریمه و یارانه بلیت بگیرد. سال‌هاست که نتوانسته‌ایم سهم شهرداری از جرایم را بگیریم در صورتی که قانون است ولی متاسفانه به خزانه می‌رود و دولت هم آنقدر چاله دارد که نمی‌تواند پرداخت کند. در سال اول شورای پنجم در جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم اعلام کرد که دولت 79 میلیارد تومان را تا آخر هفته‌ای که هنوز نیامده است به حساب شهرداری واریز می‌کند. بنابراین باید اقدامات به صورتی باشد که اگر منابع به شهرداری‌ها تعلق دارد به خود شهرداری‌ها تعلق داشته باشد.

میرلوحی تاکید کرد امروز به شهرها کمتر توجه می‌شود. او گفت: بیش از 70 درصد شهروندان کشور ساکنان شهرها هستند و 30 درصد ساکن روستاها. اکنون برای توسعه اشتغال در روستاها یک و نیم میلیارد دلار دیده شده است اما به شهرها کم‌توجهی شده است. به هر حال باید برای اداره شهر یا از مردم پول بگیریم که اوضاع مناسب نیست یا اینکه درآمدهای پایدار داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در تهران 60درصد آلودگی هوا متعلق به کامیون، موتورسیکلت و خودروهاست که باید اقداماتی در این زمینه صورت بگیرد یعنی باید ناوگان اتوبوس نوسازی شود اما با اوضاع فعلی چگونه بخش خصوصی اتوبوس بخرد یا موتورسیکلت برقی 15 میلیون تومانی بخرد یا مثلا برای تأمین واگن چگونه واگن‌های جدید را تأمین کنیم. اکنون هزار واگن در شبکه متروی تهران وجود دارد در صورتی که به 3 هزار واگن نیاز است و می‌بینیم که از دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد موضوع خرید دو هزار واگن مترو مطرح بوده است و امیدواریم 630 واگن جدیدی که قرار است به شبکه مترو تزریق شود، وارد ناوگان مترو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار