برگزاری نشست ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان یزد

یزد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز یکی از اصلی ترین رویکردهای آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۷۸۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان یزد

" عباسعلی دانافر " در این نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در اجلاس سراسری نماز به پرورش حس مذهبی و معرفت دینی در بین دانش آموزان تاکید کرد.

وی خواستار همراهی و مشارکت همه مدیران ، مسئولان ، دستگاههای فرهنگی و خیرین در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در مدارس شد.

دانافر ضمن تقدیر از حضور مدیران کل استان در نماز جماعت مدارس خواستار ادامه این حرکت فرهنگی و ترویجی در امر نماز شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در این نشست به اهمیت نماز از بدو تولد تا پایان زندگی انسان اشاره کرد و گفت : در راستای اقامه نماز با کیفیت در بین دانش آموزان به تلاش و تفکر بیشتری نیاز داریم .

" حجه الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی" در ادامه توصیه هایی در خصوص نحوه اقامه نماز در مدارس در قالب برپایی نمایش ، تئاتر و مسابقات با محتوای نماز ، مشارکت دانش آموزان در امر نماز، حضور مدیران و دبیران در نماز جماعت مدارس و طراحی فضای فیزیکی نمازخانه ها و وجود کتابخانه های کوچک با موضوع نمازرا مطرح نمود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان نیز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مهم ترین محور صحبت های ایشان را بحث نماز در آموزش و پرورش دانست که تامین کننده و تضمین کننده سلامت روحی و روانی دانش آموزان است .

" حجه الاسلام و المسلمین علی حبیبیان در ادامه خواستار تشویق مدارس پیشگام در امر ترویج نماز شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش نیز گزارشی از وضعیت اقامه نماز در مدارس، حضور روحانیون و طلاب ، اختصاص 15 هزار متر فرش برای نمازخانه های مدارس در سال گذشته و همچنین مرمت و بازسازی برخی نماز خانه های مدارس استان ارائه نمود.

" علی سرداری " ازاجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و محله و برگزاری کارگاههای آموزشی در امر نماز با حضور حجه الاسلام والمسلمین قرائتی و سایر اساتید خبر داد .

گفتنی است سایر اعضاء به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار