حکیم زاده: تکالیف مهارتی جایگزین مشق شب سنتی شده است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تکالیف دانش آموزان دوره ابتدایی حذف نشده و تکالیف مهارت محور جایگزین تکالیف سنتی شده است.

کد مطلب: ۸۷۸۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حکیم زاده:  تکالیف مهارتی جایگزین مشق شب سنتی شده است

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مدیران برتر طرح تدبیر مدارس ابتدایی در مشهد گفت: قصد داریم در این مقطع به جای رونویسی صرف، مهارت نوشتن افکار، مشاهدات و احساس را در دانش آموز تقویت کنیم.

او ادامه داد: اگر بخواهیم دانش آموزان در مدرسه و منزل همه چیز را کاربردی یاد بگیرند باید تکالیف مهارتی را جایگزین تکالیف سنتی نمائیم.

حکیم زاده گفت: باید براساس سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به کودک داشته باشیم و اقتضائات دوران کودکی را به رسمیت بشناسیم.

او ادامه داد: ما مسئول تربیت و هدایت دانش آموزان هستیم و باید در کلام و رفتار خود عدالت تربیتی داشته باشیم و به آنان اجازه اشتباه کردن بدهیم تا یاد بگیرند و اعتماد به نفس و عزت نفس پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین نکته برای موفقیت در طرح تدبیر مدارس، داشتن برنامه و درک صحیح از موضوعی است که قرار است هدایت و راهبری شود.

او ادامه داد: در کنار ضرورت وجود برنامه عملیاتی، زمان بندی و نظم دادن به امور نیز به پیشبرد اهداف کمک می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این برنامه مدون و مورد نیاز با سند تحول بنیادین منطبق شده و به عنوان تنها برنامه اجرایی مدارس در دوره ابتدایی معرفی شده تا به عنوان نقشه راه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح بازی، آموزش و یادگیری نیز اظهار داشت: در دوره ابتدایی قرار نیست ذهن دانش آموزان از مطالب انباشته شود بلکه قرار است کودک با بازی، مطالب را یاد بگیرد و بازی به عنوان بستری برای یادگیری علوم مختلف و مهارت های زندگی در کودک ایفای نقش کند و آموزش به جای حافظه محوری به سوی مهارت آموزی حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار