به مناسبت هفته پژوهش:

آیین تجلیل از فعالان حوزه پژوهش آموزش و پرورش بیجار برگزار شد

بیجار(پانا)-با حضور معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان آیین تجلیل از فعالان حوزه پژوهش آموزش و پرورش بیجار در سالن ولایت این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۸۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از فعالان حوزه پژوهش آموزش و پرورش بیجار برگزار شد

در این آیین غلامرضا جعفری مدیر آموزش و پرورش بیجار با اشاره به تحقیق و پژوهش در نظام تعلیم و تربیت یادآور شد: پژوهش در هر دستگاه ضرورت است ولی در آموزش و پرورش امری حیاتی است و هیچ اقدامی در آموزش و پرورش بدون پیوست پژوهشی نتیجه مطلوبی نخواهد داد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های هدفمند و تلاش بیشتر، امر تحقیق و پژوهش را در این شهرستان تبدیل به فرهنگ نماییم و در حالی که امر اقدام پژوهی در مدارس در حال اجرا است فرصتی مناسب برای رسیدن این هدف است.

جعفری افزود: خوشبختانه در حد امکانات خود گام های خوبی در راستای مباحث پژوهشی با برگزاری دوره های آموزشی برداشته‌ایم و امسال نیز شاهد پژوهشگران برتر در این شهرستان بوده ایم که به استان معرفی شده اند و این نشان از تلاش و همت همکاران گرامی در این امر دارد.

در ادامه این مراسم طالب محمدی معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به سهم بالای پژوهش از درآمد ناخالص ملی در برخی از کشورهای توسعه یافته و اندک بودن این سهم در کشورمان اظهار داشت: در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود. و سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است که دانسته‌های ما در این امر یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

وی افزود: گر این دانسته‌ها بر پایه نتایج پژوهش‌های قبلی باشد، در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته‌ایم و اگر مبتنی بر مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است؛ بنابراین، منبع اصلی تولید اطلاعات و دانش جدید در واقع حاصل فعالیت‌های پژوهشی است که انجام می‌گیرد.

محمدی ادامه داد: پژوهش در هر موضوع، به هر گونه و در هر سطحی که انجام شود، تلاشی منسجم و نظام‌مند در راستای توسعه دانش موجود درباره موضوع‌هایی است که با آنها سروکار داریم.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه برای انجام یک پژوهش کابردی و علمی باید شاخص ها و حوزه های پژوهش فراهم شود، افزود: ار آنجا که رقابت در دنیا بر سر تولید دانش است باید روند تولید دانش از مدارس آغاز شود، که خوشبختانه در حال حاضر این اقدام مهم آغاز شده و نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.

درپایان این مراسم از فعالان حوزه آموزش و پرورش شهرستان بیجار و نیز معدلهای علمی برتر همکاران فرهنگی با تقدیم لوح تقدیر و هدایا تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار