کتاب‌های درسی منبع اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند

کرمانشاه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی استان کرمانشاه، در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش، گفت: کتاب‌های درسی منبع اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۸۷۸۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌های درسی منبع اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند

ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی استان کرمانشاه در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش، گفت: منابع معرفی شده در کتابنامه‌های رشد و سایت رشد به منزله‌ی مواد، منابع آموزشی و کمک درسی استاندارد تلقی می‌شود که لینک فایل کتابنامه رشد جهت استفاده همکاران و دانش‌آموزان از این منابع، در پورتال معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه درج شده‌است.

وی اظهار کرد: برگزاری هر گونه جلسه مشاوره‌ای و توجیهی، در قالب سخنرانی و دعوت از افراد و نیز همکاری با مراکز آموزشی خارج از مدرسه به منظور انجام فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری آزمون، مسابقه، جشنواره و سایر موارد، بدون طی مراحل قانونی و کسب مجوز، ممنوع است.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: بر اساس این رویکردها، تمام مواد آموزشی و تربیتی اعم از فیلم آموزشی و بسته‌های آموزشی، رسانه‌های آموزشی و الکترونیکی و چند رسانه‌ای مجازی و بسته‌های آموزشی و مجلات و کتاب راهنمای معلم، کتاب کار و نظایر آن که توسط افراد حقیقی و حقوقی که جهت پیشرفت تحصیلی متربیان ابداع شده و یا به‌کار گرفته شده و کاربرد آن‌ها می‌تواند فرآیندهای آموزشی و یادگیری را ﻣﺆثرتر و پایدارتر و تحقق یادگیری معنادار را آسان‌تر کند؛ باید به تایید سازمان آموزش و پژوهش کشور رسانده شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی درباره نحوه بهره‌گیری از مواد و رسانه‌های آموزشی و کمک درسی استاندارد توسط هر معلم نیز گفت: مواد آموزشی که توسط خود معلم متناسب با نیاز خاص برای کلاس تولید می‌شود، صرفا توسط خود معلم در کلاس وی بلا مانع است و ﻣﺴﺆولیت آن، در زمینه رعایت ضوابط و قوانین بر عهده معلم و مدیر مدرسه است.

ماشاءالله پروین ﺗﺄکید کرد: بر اساس نامه‌ی ابلاغ شده به مدارس، شورای معلمان در این زمینه می‌تواند متناسب با نیازها از طریق مدیر و معلم مربوطه، اقدام به معرفی منابع آموزشی و کمک درسی مناسب مندرج در کتابنامه رشد برای دانش‌آموزان نماید و بررسی نیازهای دانش‌آموزان نیز باید به روش علمی و مستند ارائه شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ارسال برخی مواد و رسانه‌ها از قبیل پوستر، فیلم، بروشور، خبرنامه، پیک نوروزی و آزمون‌ها و مسابقات هماهنگ که جنبه ترویجی، تحلیلی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی دارند و توسط معلمان و گروه‌های آموزشی و دوایر داخلی تولید می‌شوند، در سطح مدارس استان با تایید کارگروه ساماندهی مواد بلامانع است.

کارگروه ساماندهی مواد و منابع آموزشی و تربیتی در استان، برگرفته از کارگروه وزارتی است که در سال 89 شورای آموزش و پرورش تشکیل کارگاه را مصوب کرده و به رویکردها نیز اشاره کرده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار